VO_9_1_01

VO_9_1_01

autor Tomáš Klabačka -
Počet odpovědí: 1

"objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání"

1. seznámení s tématem

- otázka na žáky: Jaké máme státní symboly? (úvodní diskuze)

- ukázat obrázek státního znaku a vlajky, pustit znění hymny

2. vývoj a rozbor státních znaků (těch hlavních)

- zmínit historii, vývoj státního znaku, vlajky a hymny

- otázka na žáky: Co jednotlivé části znaku a vlajky znamenají?

- rozebrat text hymny 

3. účel / význam státních symbolů

- otázka na žáky: Co si myslí, že je účelem státních symbolů?

- začít historií, tvorbou moderních států v 19. století

- zmínit ty jednotlivé významy

  • sjednocování občanů národa
  • základní reprezentace prvotních charakteristik národa
  • vymezení vůči ostatním národům
  • symbol suverenity národa...

4. způsoby používání státních symbolů

- při oficiálních událostech na úrovni států

- otázka na žáky: Jaké by to mohly být události?

- zmínit některé tyto události

  • uctění zahraniční návštěvy (např. hlavy státu)
  • regionální (volby, státní svátky, udělování vyznamenání)

- zmínit, že používáním státních symbolů v zahraničí, vystupujete jako představitel státu 

- na závěr zmínit možné zneužití státních symbolů (např. pro reklamní účely, demonstrace...)

 

Autoři:

Jiří Blažka, Tomáš Klabačka

V odpovědi na Tomáš Klabačka

Re: VO_9_1_01

autor Tereza Špásová -
"VO-9-1-01 - objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání"

- úvodu hodiny - poslech hymny, následně bych se zeptala, co žáci vědí o skladbě, kterou právě slyšeli, odkud ji znají
- diskuze o tom, jaké další státní symboly znají
- navázala bych základními informacemi o hlavních státních symbolech, doplnila je obrázky pro lepší zapamatování
- diskuze o účelu a používání státních symbolů (viz. výše)
- práce ve dvojicích - 1. úkol - 4 části velkého státního znaku správně poskládat, zkusit určit pro které části země jednotlivé části znaku platí
- 2. úkol - rozstříhaná slova státní hymny seřadit, jak jdou za sebou