Helena

Helena

от Michaela Dvořáková -
Количество ответов: 22

Helena má za sebou zkušenost s domácím násilím, nějaký čas bydlela se svými  dětmi v azylovém domě. Je silnou obhájkyní ženských práv.

В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Jeroným Lavický -
Mohla by být vnímavá vůči náznakům šikany ve třídě a netolerovat tyto náznaky, ve výuce by mohla klást důraz na prevenci šikany a násilí. Na základě svých zkušeností by mohla žáky zajímavým způsobem seznámit s problematikou azylových domů a sociální tematikou obecně, na druhou stranu hrozí pronikání subjektivních soudů do výuky tohoto tématu (ať už pozitivních či negativních).
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Gabriela Libová -
Heleninou největší předností je osobní zkušenost, mohla by se zaměřit na oblast
- domácího násilí (obecně jeho detabuizace - formy, okolnosti, důsledky - psychické, zdravotní, vztahové)
- systému (ne)státní pomoci v nejbližším okolí (neziskové organizace, krizová centra, azylové domy aj.)
- komunikace (praktické dovednosti, ukázkové situace - jednání s agresorem, asertivita...)
- užitečná by byla návštěva osoby z praxe (sociální pracovnice, psycholog) nebo přímo exkurze do azylového domu aj.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Anežka Nováková -
Helena by mohla být svou zkušeností ovlivněna natolik, že by ji spatřovala v každém negativním chováním dětí a některé situace by brala příliš vážně (př. dítě přijde s modřinou - hned by v tom viděla domácí násilí).
Naopak téma domácího násilí by mohla umět hezky citlivě uchopit. Stejně tak tema ženských práv.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Adéla Sůvová -
Helena je určitě, kvůli traumatické zkušenosti s domácím násilím, mnohem vnímavější k projevům jakéhokoli násilí a šikany mezi lidmi, tedy i mezi studenty ve třídě. Mohla by otevírat tato témata a diskutovat o nich se studenty. Studenti k ní mohou mít větší důvěru, vzhledem k tomu, že má takovéto zkušenosti. Je však důležité, aby se naučila pracovat s nějakým možným negativním postojem k mužům. Ve třídě je důležitá rovnost všech studentů.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Aneta Kučáková -
Helena by se mohla zajímat více než jiní učitelé o to, v jakém prostředí její žáci vyrůstají a mohla by jim umět dobře naslouchat. Je možné, že při řešení nějakého problému ve třídě se bude spíše zastávat dívek a vůči chlapcům bude zaujatá. V rámci výuky by mohla přehnaně zdůrazňovat téma ženských práv.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Jitka Dvořáková -
Učitelku Helenu vidím jako hodnou učitelku, která by žákům při jakémkoli problému pomohla, snažila by se ho vyřešit. Domnívám se, že by ráda mluvila o tématu „Domácí násilí“, kde by žákům přibližovala, jak každý den byl pro ni těžký, jak se každý den bála o svůj život a přemýšlela, zda vůbec další den ještě uvidí/přežije. Myslím si, že učitelka by žáky neustále podporovala v tom, aby se nebáli jakýkoli problém, jakýkoli i sebemenší násilí, někomu sdělit.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Tereza Nováková -
Předpokládám, že by Heleny zkušenost ovlivnila především její sociální cítění. Byla by senzitivnější směrem k problémům dětí, zajímala by se o jejich rodinné zázemí a snažila by se jim co nejvíce pomoci. V hodinách by pravděpodobně věnovala větší pozornost rizikovému chování, jeho následkům a možnostem jeho řešení pro všechny strany.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Michaela Keplová -
Helena by mohla svojí životní zkušenost žákům zprostředkovat, ale je velmi důležité, aby si ohlídala to, jaký typ žáků má ve třídě - zda jí následně budou vnímat i nadále jako silnou osobnost s autoritou. To že se totiž ze své situace dostala, ještě neznamená, že i u mladších žáků nemusí dojít ke stigmatizaci.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Klára Vlková -
Helena by mohla žákům přiblížit jak téma ženských práv a jeho důležitost, tak přiblížit téma azylových domů a jejich významu. Z kontextu nelze vyčíst, je-li otevřená diskuzi i o domácím násilí, např. kladla-li by důraz na výuku prevence či jednání v případě možných náznaků takového chování. Zároveň by mohla lépe odhalit možné problémy u dětí, které např. mohou být týrány/šikanovány, neboť může být vůči chování a reakcím v takové situaci citlivější.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Veronika Rašková -
pokud je silnou obhájkyní, může hodně ostře vystupovat k lidem, kteří ženská právě porušují...sama si tím prošla, takže je psychicky i dost zranitelná a tudíž velmi vášnivá ohledně ženských práv...na druhou stranu ve třídě, pokud tuhle zkušenost bude chtít sdílet (taky nemusí ukázat svou zraněnou stránku, aby toho nebylo zneužito), ale i bez sdílení se může zabývat témata jako je šikana, domácí násilí atd.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Tomáš Orphanides -
Tato učitelka by mohla žákům poskytnout vhled do sociální problematiky a ilustrovat to na svých vlastních zkušenostech. To by mohlo být pro žáky zajímavé a vzbudit to v nich sociální cítění. Důležité je, aby její horlivé hájení ženských práv nehraničilo s misandrií.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Tomáš Tvrz -
Akcentuje témata lidských práv, nová témata jako "me too", transgender apod. nemá v jejím podání výsměšný tón jako u většiny české společnosti.

Životní zkušenost ji dělá empatičtější a tolerantnější ve vztahu k dětem s horším sociálním zázemím.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Helena

от Martina Odstrčilová -
Jak zde píší ostatní, dá se očekávat, že bude Helena citlivější k tématům rodiny a násilí. To může být jak prospěšné, tak zároveň nebezpečné, pokud nedovede najít hranici, kde už by bylo ono hájení ženských práv přehnané. V extrémních případech může mít kvůli tomu konflikty s některými chlapci a také s rodiči.