Moc zajímavý a inspirativní dokument! Škoda, že nevyšel když jsem na gymnáziu psala seminární práci o alternativním vzdělávání. Líbí se mi velký rozvoj vlastní vnitřní motivace, spolupráce, lidského společenství. Také myšlenka, že žáci by vlastně z hodiny měli odcházet plni otázek a ve třetí fázi - druhý den již do školy přijdou s nějakými vlastními poznatky (minuta 30:40), mi přijde velmi zajímavá (ikdyž to se týkalo spíše středních škol.) Mně osobně by taková škola velmi vyhovovala a cítila bych se v ní dobře (hlavně střední/gymnázium). Škoda, že jsem v té době neměla podmínky takovou školu navštěvovat (nejbližší je skoro 50 km od mého bydliště).
Souhlasím s Tebou, Markét!
Zrovna na Waldorfskou školu jsem se fakt těšila.
Doufám, že budu mít příležitost se na nějakou podívat.
Mája Šafaříková
Děkuji za komentáře, koho by zajímaly další podrobnosti waldorfské pedagogiky, může studovat na těchto stránkách:
Obecně na alternativních pedagogických směrech je pro mě rozvoj vnitřní motivace dětí k poznávání a jejich vlastní zodpovědnosti za učení. Což je něco, co u dětí můžete budovat i na půdě "obyčejné školy", hodně záleží na přístupu učitele.
Kdo cítí, že ho toto téma oslovilo, může hledat inspiraci...