ÚKOL Č.6

ÚKOL Č.6

от Dorota Šišková -
Количество ответов: 0
  1. Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)      Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého. 


S USPOŘÁDÁNÍM SOUVISÍ, ALE JE ZDE CHYBNĚ ZADANÝ VZTAH, A PROTO SE O USPOŘÁDÁNÍ NEJEDNÁ. V ŘADĚ STOJÍ DĚTI VEDLE SEBE A NE ZA SEBOU. POKUD BYCHOM CHTĚLY MLUVIT O USPOŘÁDÁNÍ V ŘADĚ, MUSELI BYCHOM ZAVÉZT VZTAH "JE V PRAVO OD", "JE VLEVO OD"

b)      Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

NE. NESTAČÍ ŘÍCT, KDO JE PRVNÍ A KDO JE POSLEDNÍ. MUSÍME ZADAT VZTAH MEZI VŠEMI OBJEKTY. MUSÍME URČIT, KDO JE DRUHÝ, TŘETÍ...

c)       Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

NE, NENÍ VYSLOVEN VZTAH MEZI OBJEKTY. 

d)      Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

ANO. 

e)       Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

ANO.

f)        To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

ANO, JDE O ČASOVÉ USPOŘÁDÁNÍ.

g)      Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

NE. VÍME SICE, KDO JE NEJSTARŠÍ A KDO NEJMLADŠÍ, ALE NEVÍME VZTAHY DALŠÍCH DĚTÍ ZE SKUPINY. SPRÁVNĚ BY MĚLA BÝT POUŽITA FORMULACE- "JE STARŠÍ NEŽ, JE MLADŠÍ NEŽ..."

h)      Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

ANO. 

i)        Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem.

NE. ZDE VŮBEC NEJDE O ŽÁDNÉ POŘADÍ A TUDÍŽ NE O OSTRÉ LINEÁRNÍ USPOŘÁDÁNÍ.