Doporučené postupy při vzdělávání na dálku

Doporučené postupy při vzdělávání na dálku

by Anna Čekalová -
Number of replies: 3

Myslím, že je důležité soustředit se na hlavní předměty (především český jazyk a matematika) a dávat žákům takové úkoly, které skutečně mají smysl, mají stanovené cíle a nejsou pro žáky přehnaně těžké. Také si myslím, že je dobré dávat žákům kreativní úkoly (např. badatelský úkol – sázení žaludů), které budou žáky bavit.

Je skvělé, že některé třídy používají online komunikaci a žáci mohou mezi sebou sdílet, co za úkoly již splnili, myslím, že je to i motivuje, když se mohou se svým řešením podělit se svými spolužáky. Důležité je, aby učitelé žákům pomáhali online a poskytovali jim také zpětnou vazbu.

MŠMT známkovat nedoporučuje, ale chce, aby učitelé používali formativní hodnocení a dávali žákům jasná kritéria, podle kterých se žák může sebehodnotit. Nevím, jestli se třídní knihy musí vyplňovat, asi by to bylo zbytečné, ale nejsem si tím jistá.

Jaký to může mít přínos pro budoucnost českého školství? Myslím, že hlavně je dobré, že se učitelé naučí pracovat s různými online zdroji a programy na komunikaci online. Také možná budou více používat formativní hodnocení než známky. Další pozitivum je, že si možná někteří rodiče začnou učitelů více vážit, když si teď práci učitele zkusili.  

In reply to Anna Čekalová

Re: Doporučené postupy při vzdělávání na dálku

by Tereza Gandžalová -

Dobrý den, 

také přikládám své názory a odpovědi na doporučené postupy. 

S pozdravem 

Terka

In reply to Tereza Gandžalová

Re: Doporučené postupy při vzdělávání na dálku

by Tereza Škachová -

Dobrý den, děkuji Aničce i Terce za reakce.

Aničko, odpověď na třídní knihu najdete u Terky nebo na webu MŠMT.

Jinak jste obě postihly důležité aspekty vzdělávání na dálku.

K přínosům této doby pro české školství, které jmenuje Anička, bych za sebe ještě přidala potřebu zamýšlet se na obsahem vzdělávání. Věřím tomu, že když učitelé museli teď vybrat jen to nejnutnější učivo, mají příležitost si uvědomit, kolik (někdy možná od reality odtržených) věcí se děti ve škole učí.