Mluvila jsem telefonicky se svou sestřenicí, která má vlastní alternativní školu, založenou hlavně na práci podle Jenského plánu. Ptala jsem se, jak u nich vypadá výuka. Vzhledem k tomu, že škola nečítá dohromady více než 20 žáků, je výuka možná o něco jednodušší. V této škole se zatím děti i rodiče s distanční výukou perou velmi dobře. Děti jsou totiž jednak poměrně dost počítačově gramotné, a také samostatné ve studiu. Při klasické výuce byly vždy zvyklé si neznámé informace vyhledávat na internetu či v knížkách. Mají také svůj plán učiva, které musí za určité období zvládnout, ale pořadí úkolů a tempo práce si volí a plánují sami. Na dálku to probíhá tak, že děti si stále hlídají svoje plány, zjistí, že z plánu nesplnili například savce, napíšou učiteli, a ten jim pošle odkazy na materiály na internetu, či na knížky, jiné zdroje, pomáhá, pokud žák požádá a odpovídá na otázky. Jejich přístup mi přijde efektivní a inspirativní.