Dobrý den,
vkládám pozorování a reflexi ze ZŠ nám. Curieových ze dne 19.11.2019.
Dobrý den,
vkládám pozorování a reflexi ze ZŠ nám. Curieových ze dne 19.11.2019.
Milá Kláro,
přikládám několik svých postřehů k Vašemu záznamu a reflexi hodiny.
Zápis máte hezky strukturovaný z hlediska jednotlivých časových intervalů (vidíte kolik času bylo v hodině věnováno, které činnosti) a dále popisuje, co se v hodině odehrávalo. Bylo by možné vedle česového intervelu k jednotlivým popisům činností uvést nějaký zastřešujícíc název? Jak byste jednotlivé činnosti/aktivity a fáze hodiny pojmenovala s oporou o znalosti z didaktiky?
Jak konkrétněji byste v reflexi zformovala cíl vyučovací hodiny? Měl silný motivační charakter?
Ohledně Vaší úvahy o množství aktivit v přípravě - to by mělo odpovídat vašemu záměru a cíli hodiny, charakteru třídy a žáků. Vždyť i jedna aktivita může mít více kroků, ze kterých se zkládá a žáci musejí postupovat, aby došli ke zdárnému konci. Učitel navíc živě reaguje na vyvstalou situaci ve střídě a občas prostě musíte představu o svém časovém rozvržení hodiny změnit ve jménu důležitějších věcí.
Hezký advent!
Petra Horská