Názor na studii Talis 2013
Na analytické práci Talis 2013 oceňuji komplexní a poměrně hluboké porovnání mnoha aspektů pedagogické práce v České Republice vůči situaci v dalších 34 zemích.
Studie rozebírá důležité náležitosti práce pedagoga, jako např. zdatnost učitelů, vzájemnou spolupráci ve škole, vlastní průběh výuky, možnosti profesního růstu a podpory pedagogů ze strany managementu školy. Dle mého názoru by výsledky práce měly posloužit jako zpětná vazba, co je v českém školství v současné době vyhovující a co v krátkodobém a v dlouhodobém časovém měřítku se pokusit v praxi a v rámci zákonodárství na českém školství posunout vpřed. Porovnání s jinými regiony také může sloužit jako inspirace, jakým směrem směřovat či ne.
Velmi oceňuji na zpracování studie, že mnoho výsledků je přehledně zpracováno formou grafů či tabulek, což napomáhá rychlejší a přehlednější orientaci v problematice. V textu jsou výsledky rozebrány podrobněji, občas jsem však v záplavě informací ztrácela hlavní smysl nosné informace. Je také velmi přínosný vysoký počet literárních zdrojů, ze kterých studie čerpala, zejména zahraniční zdroje, které rozšiřují tak náhled na celou problematiku.
Celkově studii Talis 2013 považuji za zdařilé zpracování pedagogické problematiky, měla by být dobrým ukazatelem pro další vývoj pedagogického oboru v ČR. Ivana Běloubková