Vzdělávání dle oborů, oblast ICT, formy vzdělávání

Re: Vzdělávání dle oborů, oblast ICT, formy vzdělávání

autor Viktor Polák -
Počet odpovědí: 0

Ad 1) Esteticko výchovné předměty vedou, co do míry potřeby vzdělávat se. Jen doplním, že zde mnohdy vzhledem k charakteru předmětů jde o jakési poznání problematik z mnoha úhlů pohledu. Nové porozumění může vzniknout jen na základě prolnutí dvou a více stanovisek a vzhledem k povaze předmětů zde není přítomna žádná apriorní danost věcí, kterou stačí poznat jen jednou, protože je vždy a za všech okolností platná - jako ve formálních vědách např. matematice. Tyto předměty se v působení na jedince nemohou nikdy vyčerpat, protože vychází z člověka a jeho světa, pro který je typická neustálá proměna.

Pokud by učitelé naopak začali pociťovat, že zde již není potřeba se dále vzdělávat, pak by jinými slovy rezignovali na otevřenost věcí. Připustili by, že lidský svět již není otevřené dobrodružství, které má potenciál vždy a za všech okolností překvapit a obohatit. S těmito otázkami nemůže být člověk nikdy hotový.