V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Eva Koželuhová -
Number of replies: 6

V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí? 

In reply to Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Blanka Zemanová -

Zdravím Evo,

otázka mi připadá zajímavá. Vyplývá mi z ní, že předpokládáš, že učitelé jsou schopni (v nějaké míře) čtenářské strategie využívat. Přišlo by mi zajímavé zjistit, jak jsou schopni učitelé čtenářské strategie využívat (tzn. ptát se po kvalitě využití).

In reply to Blanka Zemanová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Eva Koželuhová -

Ahoj Blanko, 

 

moc děkuji, Tebou navržená formulace mi přijde více odpovídající tomu, co chci zjišťovat. 

In reply to Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Daniela Swart -

Je to určitě zajímavá otázka. Předpokladem asi je, že je žádoucí, aby učitelé v předškolním vzdělávání tyto čtenářské strategie využívali. Zaměření na rozsah může znamenat, že předmětem zájmu je, co ze čtenářských strategií učitelé využívají, nebo také do jaké míry je to u předškolních dětí u předčítaného textu vhodné a efektivní?

In reply to Daniela Swart

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Eva Koželuhová -

Ano, podle zahraničních zkušeností je žádoucí, aby je učitelé využívali, i se to tiž odráží v přípravě budoucích učitelů, nicméně je to u nás stále na začátku. Opravdu se budu zaměřovat na učitele, výzkum zaměřený na přínos u dětí by v rámci disertační práce nebyl proveditelný (vývojové faktory, rodinné zázemí, velikost vzorku a zejména nutnost  longitudiálního výzkumu) 

In reply to Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Lucie Baloušová -

Milá Evo,

vycházíš z předpokladu, že jsou učitelé schopni tyto strategie využívat, nebo chceš teprve zjistit, do jaké míry (a jestli vůbec) je využívají? Z takto položené otázky jsem si odvodila, že to je už ověřené (že toho jsou schopni) a že se chceš nyní zaměřit na jejich vlastní využití. Pracuješ s nějakými vybranými strategiemi?

In reply to Lucie Baloušová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

von Eva Koželuhová -

Půjde o případové studie zjišťující, do jaké míry, tedy i zda vůbec, je dokáží používat. nenapadlo mne, jak lépe to formulovat, aby odpověď nebyla ano/ne :-)