Testy - úvod

Testy - úvod

par Anna Hezká,
Nombre de réponses : 4

Vlastnosti, fáze tvorby a druhy testů

En réponse à Anna Hezká

Re: Testy - úvod

par Jan Cvačka,

Dají se testy, které žáci/studenti běžně dostávají ve škole v rámci jednoho předmětu (např. tři otevřené otázky z biologie, pětiminutovka apod.) označit také za didaktické testy? Nebo se u didaktických testů předpokládá spíše větší formálnost (např. jednotné přijímací zkoušky) a rozsah?

En réponse à Jan Cvačka

Re: Testy - úvod

par Anna Hezká,

Děkuji za otázku Honzo. Testy, které máš na mysli, nemusí splňovat taková kritéria jako didaktické testy. DT musí projít určitými fázemi tvorby a mít požadované vlastnosti (např. citlivost, validita, srovnatelnost, ...) Tudíž, je to tak, jak říkáš. U didaktických testů se předpokládá větší formálnost a náležitosti, a tedy běžné testy ve škole se didaktickými nedají nazvat. Didaktickými testy jsou např. přijímací zkoušky na SŠ, didaktický testy z matematiky při státní zkoušce, nebo testy autoškoly.

En réponse à Anna Hezká

Re: Testy - úvod

par Anna Beranová,

Kdo se na vytváření didaktických testů podílí ?

 

En réponse à Anna Beranová

Re: Testy - úvod

par Anna Hezká,

Děkuji Ani za otázku. Může to být např. obecně CERMAT - centrum pro zajišťování výsledků vzdělávání. Zde pracují odborní pracovníci, kteří mají vysokoškolské vzdělání z oblasti, pro kterou test vytváří. Tito pracovníci dále spolupracují s externisty.

Co se týče didaktických testů pro ČJ, vytváří je nějaký člověk, který má vzdělání z bohemistiky nebo obecně vzdělávacích předmětů Čj a literatura. Externisty v tomto případě jsou ÚJČ AV, ÚČL AV, ale také učitelé SŠ a VŠ.

PS: zrovna někoho hledají :)

https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/R%C5%AFzn%C3%A9/WWW%20CERMAT/Inzer%C3%A1t_odborny-pracovnik_CJL_052017.pdf