Typy testových úloh

Typy testových úloh

par Barbora Míková,
Nombre de réponses : 4
En réponse à Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

par Kateřina Hrabětová,

Dá se říci, že některý z typů testových úloh je v určitých situacích vhodnější než jiný? Třeba v závislosti na typu testu (tj. zda chci ověřit osvojení si určitých znalostí u žáků, nebo zda je mým cílem porovnat schopnosti žáků), na věku dítěte (např. zda jsou některé typy úloh pro prvňáčky vhodnější než jiné) či na předmětu, který je testován?

 

 

En réponse à Kateřina Hrabětová

Re: Typy testových úloh

par Anna Beranová,

Testové úlohy jsou různě vhodné vzhledem například k věku žáka/studenta nebo k zjištění míry osvojitelnosti určitých znalostí.

"Úlohy s otevřenou širokou odpovědí jsou vhodné zejména při ověřování rozsáhlejších vědomostí nebo dovedností získaných během delšího časového období. Z důvodů nároků na širší vědomosti jsou tyto úlohy vhodné spíše pro střední školy."

"Testy rychlosti měří rychlost s jakou žáci řeší testové úlohy. Pro tyto testy je typické, že obsahují jednoduché úlohy a je vždy pevně stanoven časový limit, po který mohou žáci úlohy řešit. Předpokladem správné aplikace testů rychlosti je to, že všichni studenti umí úlohy řešit a liší se jen v rychlosti řešení. Příkladem může být test rychlosti řešení příkladů na sčítání čísel pro I. stupeň základní školy."

En réponse à Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

par Jan Bláha,

Docela by mě zajímalo, jak se liší úspěšnost žáků v závislosti na typu úlohy? Otevřený budou asi obecně větší problém, ale dá se vysledovat nějaká tendence? Jsou někde nějaký statistiky? Dík

En réponse à Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

par Eliška Márová,

Zajímalo by mě, jestli při testování v testu musí být obsaženy jak otevřené, tak i uzavřené úlohy? Nebo může mít test jen otevřené či zavřené?