Typy testových úloh

Typy testových úloh

by Barbora Míková -
Number of replies: 4
In reply to Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

by Kateřina Hrabětová -

Dá se říci, že některý z typů testových úloh je v určitých situacích vhodnější než jiný? Třeba v závislosti na typu testu (tj. zda chci ověřit osvojení si určitých znalostí u žáků, nebo zda je mým cílem porovnat schopnosti žáků), na věku dítěte (např. zda jsou některé typy úloh pro prvňáčky vhodnější než jiné) či na předmětu, který je testován?

 

 

In reply to Kateřina Hrabětová

Re: Typy testových úloh

by Anna Beranová -

Testové úlohy jsou různě vhodné vzhledem například k věku žáka/studenta nebo k zjištění míry osvojitelnosti určitých znalostí.

"Úlohy s otevřenou širokou odpovědí jsou vhodné zejména při ověřování rozsáhlejších vědomostí nebo dovedností získaných během delšího časového období. Z důvodů nároků na širší vědomosti jsou tyto úlohy vhodné spíše pro střední školy."

"Testy rychlosti měří rychlost s jakou žáci řeší testové úlohy. Pro tyto testy je typické, že obsahují jednoduché úlohy a je vždy pevně stanoven časový limit, po který mohou žáci úlohy řešit. Předpokladem správné aplikace testů rychlosti je to, že všichni studenti umí úlohy řešit a liší se jen v rychlosti řešení. Příkladem může být test rychlosti řešení příkladů na sčítání čísel pro I. stupeň základní školy."

In reply to Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

by Jan Bláha -

Docela by mě zajímalo, jak se liší úspěšnost žáků v závislosti na typu úlohy? Otevřený budou asi obecně větší problém, ale dá se vysledovat nějaká tendence? Jsou někde nějaký statistiky? Dík

In reply to Barbora Míková

Re: Typy testových úloh

by Eliška Márová -

Zajímalo by mě, jestli při testování v testu musí být obsaženy jak otevřené, tak i uzavřené úlohy? Nebo může mít test jen otevřené či zavřené?