Milá Leni,
zážitková pedagogika mě také zajímá, protože je to způsob učení, který dává smysl – místo pasivního přijímání informací staví na vlastním prožitku, aktivitě a osobní angažovanosti žáků. Ať už jde o dramatickou výchovu, projektové dny nebo pobyty v přírodě, všude se potvrzuje, že děti si z takových situací odnášejí nejen víc vědomostí, ale hlavně dovednosti, postoje a zážitky, které mají skutečný dopad na jejich rozvoj. V praxi přitom vidíme, že právě tahle forma výuky má často největší dopad na žáky, kteří v běžné školní výuce tolik „nezáří“.
Článek, který jsi zpracovala, podle mě ukazuje jeden důležitý paradox: zatímco mezi studenty pedagogiky roste zájem o zážitkovou pedagogiku (dokládá to velké množství diplomových a dalších kvalifikačních prací), v odborných časopisech tomu tak zdaleka není. To mi přijde trochu škoda, protože právě kvalitní odborná reflexe a sdílení výzkumů by mohly pomoct, aby se tento přístup stal silnější a více podložený i v akademickém prostředí. Téma mé DP souvisí se zážitkovou pedagogikou a vím už teď, že kvalitní odborné literatury zabývající se tímto tématem mnoho není (a přitom je to tak zajímavé téma ...)
zážitková pedagogika mě také zajímá, protože je to způsob učení, který dává smysl – místo pasivního přijímání informací staví na vlastním prožitku, aktivitě a osobní angažovanosti žáků. Ať už jde o dramatickou výchovu, projektové dny nebo pobyty v přírodě, všude se potvrzuje, že děti si z takových situací odnášejí nejen víc vědomostí, ale hlavně dovednosti, postoje a zážitky, které mají skutečný dopad na jejich rozvoj. V praxi přitom vidíme, že právě tahle forma výuky má často největší dopad na žáky, kteří v běžné školní výuce tolik „nezáří“.
Článek, který jsi zpracovala, podle mě ukazuje jeden důležitý paradox: zatímco mezi studenty pedagogiky roste zájem o zážitkovou pedagogiku (dokládá to velké množství diplomových a dalších kvalifikačních prací), v odborných časopisech tomu tak zdaleka není. To mi přijde trochu škoda, protože právě kvalitní odborná reflexe a sdílení výzkumů by mohly pomoct, aby se tento přístup stal silnější a více podložený i v akademickém prostředí. Téma mé DP souvisí se zážitkovou pedagogikou a vím už teď, že kvalitní odborné literatury zabývající se tímto tématem mnoho není (a přitom je to tak zajímavé téma ...)