-
‚‚Mastné a uzené’’ - místo frazému - ‚‚šťastné a veselé’’
To je vanoční reklama, kterou jsem našel na internetu. To je reklama na místního řezníka.
-
Změnou slov „šťastné a veselé“ na „mastné a uzené“ reklama vtipně odkazuje na tradiční českou kuchyni, která je během svátků často tučná a masitá (např. klobásy, šunky, pečeně).
-
‚‚Když ji miluješ, není co řešit’’ - místo frazému - „Když něco miluješ, není co řešit“
-
Reklama „Když ji miluješ, není co řešit“ je založena na úpravě běžné fráze „Když něco miluješ, není co řešit“, která vyjadřuje, že silná láska nebo vášeň k něčemu (např. jídlu, značce, osobě) přebíjí všechny pochybnosti či logické úvahy.
Tato věta je známá především jako ikonický slogan společnosti Kofola, která ji používá v reklamách na svůj populární nápoj. Hlavní myšlenka sloganu je jednoduchá: pokud něco opravdu miluješ (v tomto případě Kofolu), nemusíš nad tím přemýšlet – prostě si ji dáš.
-
‚‚Pes, který štěká, nekouše, a kdyby ano, je tu pojištění od Generali’’ - místo frazému ‚‚Pes, který štěká, nekouše’’
-
Reklama si s tímto frazémem hraje tak, že přidává možnost, že by pes přece jen kousnul – a v tom případě je tu pojištění od Generali, které situaci vyřeší.