Pod povrchem odkladů školní docházky

Pod povrchem odkladů školní docházky

autor Monika Kytýrová -
Počet odpovědí: 4

Pod povrchem odkladů školní docházky

V odpovědi na Monika Kytýrová

Re: Pod povrchem odkladů školní docházky

autor Lucie Motošická -
Milá Moniko,
vybrala sis aktuální téma. Zejména v současné době, kdy se otáčí názor na do této doby benevolentnější uznání odkladů oproti nyní více prosazovanějšímu zařazení dítěte do školní docházky bez přílišných odkladů. Podle závěrů v odborném článku je poukáuáno na důležitost individuálního posouzení odkladu školní docházky u dětí a dopadu na budoucí školní úspěšnost. Případ od případu. Nezávidím práci Pedagogicko-psychologickým poradnám, nicméně souhlasím se závěry studie. Zajímavá mi přišla četnost rozdílů ve výsledcích do 3. ročníku ZŠ. Dobře, stručně zpracované. K čemu, pokud by šlo vůbec odpovědět obecně, ty? Děkuji, Lucie Motošická
V odpovědi na Monika Kytýrová

Re: Pod povrchem odkladů školní docházky

autor Hana Kleisnerová -
Ahoj Moni,
v současné době jsou odklady školní docházky velmi diskutované téma. Máme vzhledem k ostatním státům v Evropě každoročně velmi mnoho odkladů. Ráda jsem si přečetla tvůj článek, který se této problematiky týká. Ve tvé rešerši je správně uveden cíl, výzkumná otázka i hypotéza výsledků testových zadání. Uvedla jsi výzkumné metody i respondenty. Překvapil mě výsledek výzkumu. Předpokládala jsem, že žáci s OŠD budou v testech úspěšnější. Zároveň by se dalo usuzovat, že se rozdílné výkony časem u všech žáků vyrovnají, což výzkumy nepotvrdily. Článek potvrzuje, že je nutné každý odklad školní docházky řešit velmi individuálně a že změny, které se v souvislosti s vysokým počtem OŠD připravují jsou potřebné. Děkuji za tvůj článek. Hanka
V odpovědi na Monika Kytýrová

Re: Pod povrchem odkladů školní docházky

autor Michaela Novotná -
Milá Mončo,
dle mého názoru jsi splnila kritéria k psaní rešerše. Jak jedna z kolegyň již zmínila, toto téma je velmi aktuální a těšila jsem se na přečtení Tvé rešerše. Odpovězení výzkumné otázky dojde k cíli výzkumu. Jasně jsi popsala výsledky výzkumu a zmínila jsi i možné odlišnosti dětí způsobené odlišnou náročností testů mezi 2. a 3. ročníkem. Závěr byl překvapující a zazněla i rada, tedy důležitost individuálního posouzení odkladu školní docházky. Nakonec jsi vytvořila správně bibliografický údaj z článku.