Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků

Re: Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků

par Dominik Dvořák,
Nombre de réponses : 0
Metodologie je poněkud méně transparentní než jiné vaše texty, které jste odevzdala. Prameny, na něž odkazujete, odpovídají spíše teoretickému rámci (a částečně se s ním kryjí). Odkazy na literaturu k vlastních výzkumným metodám zde postrádám.
Uvádíte, že se jedná o případové studie a akční výzkum. Není však jasně identifikováno, co rozumíte případem – jsou případem Česká republika, Velká Británie, Polsko a USA? Pokud ano, je potřeba zdůvodnit, proč byly vybrány právě tyto země. Pokud je jednotkou analýzy země, znamená to, že existuje nějaký národní přístup k neslyšícím společný různým kulturním institucím a školám v této zemi? Jak budou tyto případové studie strukturovány? Nebo budou případy konkrétní instituce?
Současně mluvíte o vzorku edukátorů a neslyšících pedagogů. Zde není jasné, v jakém vztahu jsou tito respondenti k případům Česká republika, Velká Británie, Polsko a USA. Jsou z nich? Nebo se „vzorky“ vztahují k akčnímu výzkumu?
'Bude akční výzkum zahrnovat nějakou intervenci? Tady by asi pomohlo grafické schéma, jak akční výzkum probíhal, jak budou/byla sbírána baseline data, kdy a jak proběhla intervence a v čem spočívala, jak bude/byla reflektována a kým… Bylo by dobré odkázat na nějakou metodologickou publikaci k akčnímu výzkumu, aby bylo zřejmé, z čeho jste při jeho návrhu vycházela.
U metod sběru dat – jakou formu bude mít pozorování, použijete nějaký pozorovací nástroj (standardizovaný, nebo vámi vytvořený)? Analýza dokumentů může mít podobu kvantitativní nebo kvalitativní obsahové analýzy, diskurzivní analýzy...
Celkově by asi pomohlo zúžení cílů práce a přesnější formulace výzkumných otázek. Zdá se mi, že příliš přímočaře směřujete k poskytování návrhů a rad praxi. Chybí mi jasnější formulování kroku, který by tomu měl předcházet, a to je popis a analýza stavu galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků.