Odevzdávání souhrnného portfolia
Portfolio k předmětu Didaktika SŠ II
|
Téma |
Zadání |
1 |
(Vlastní) pojetí výuky OV a SV |
Krédo občankáře (Co považuji za nejpodstatnější pro moji výuku OV a SV a fil.) – rozsah 1 -3 odstavce; |
2 |
RVP |
Zvolte si relevantní téma z oblasti středoškolské výuky SV a fil., na něž byste chtěli připravit vyučovací hodinu, a toto téma propojte s učivem, očekávaným výstupem, konkrétním výstupem jedné z klíčových kompetencí. Svoji volbu stručně a věcně zdůvodněte. |
3 |
Učební úlohy a taxonomie cílů |
Vytvořte učební úlohy k jakémukoli relevantnímu tématu výuky SV a F tak, aby byla alespoň jednou zastoupena každá z položek Bloomovy taxonomie, a to jak oblasti znalostní, tak z oblasti procesu. Úlohy (např. otázky) můžete vepsat do tabulky. (Doporučuji vybrat si jeden klíčový pojem/koncept s nímž budete pracovat – např. demokracie, populismus, solidarita, dělba moci apod.) |
4 |
Osnova výkladu |
Navrhněte osnovu výkladu Vámi zvoleného relevantního pojmu (tématu) |
5 |
Výukové metody |
Vyberte si pro Vás inspirativní didaktický nástroj (metodu, postup), stručně je popište, zdůvodněte jeho výběr a reflektujete možnosti jeho uplatnění ve výuce SV a fil. (Doporučuji Moderní didaktiku od R. Čapka) |
6 |
Hodnocení žákovského výkonu |
Navrhněte didaktický test na libovolnou tematiku SV a fil s min 6 položkami tak, aby se úlohy od sebe lišily typem a náročností. |
- 4. dubna 2022, 10.56