Frizelle & Fletcher (2015): The Role of Memory in Processing Relative Clauses in Children With Specific Language Impairment
Projděte si prosím část Methods a Results a odpovězte na tyto otázky a odevzdejte je prosím do úterý 28. 2. do 14:30.
1) Jaké úlohy byly použity pro zkoumání pracovní paměti (fonologické smyčky a centrální exekutivy)? V čem spočívají?
2) Jaké korelace mezi subsystémy pracovní paměti (fonologickou smyčkou a centrální exekutivou; jednotlivými testy) a prezentačními a dvojpropozičními vztažnými větami se ukázaly jako statisticky významné? Využijte tabulku č. 3.
Pro zorientování v článku:
phonological loop function (fonologická smyčka) = phonological short term memory = phonological memory (pSTM)
central executive function = working memory (WM)
presentational relative constructions: vztažná věta navazuje na predikát, který tvoří sloveso se sponou. Př.: This is the cat, which has beautiful fur. (původní věta v článku zní: "This is the cat, whose tail Joe caught in the door.", ale tu jsem přece nemohla použít že...)
biclausal relative constructions: Anne helped the girl, who Eddie baked the cake for.
- 23. dubna 2020, 16.53