Hudební činnosti v logopedické prevenci 2020/21
Section outline
-
Vytvořený kurz slouží primárně jako úložiště úkolů, výuka dvousemestrálního předmětu proběhne částečně presenční formou. Drobné výukové materiály se objeví v průběhu semestrů.
-
V přiloženém souboru je protokol pro KS i PS. Vytiskněte si ten svůj.
Popsané povinné činnosti jsou rozloženy do obou semestrů výuky - nepanikařte, stihneme to.
-
-
Presenční studium: Pokud jste nerealizovali rytmický diktát s vlastními pomůckami ve výuce, připravte a nahrajte video (nebo vložte dokument s odkazem na úložiště). Připravené obrázky ukažte na videu i z druhé strany, kde je zapsané slovo se zvolenou rytmizací.
Kombinované studium: Pokud jste neprezentovali ve výuce připravenou pomůcku pro rytmický diktát, vložte dvě fotografie:1) 3 obrázky, 2) druhou stranu obrázků se slovem a zvolenou rytmizací. Do komentáře napište, o jakou píseň nebo říkadlo se jedná.
-
Příklady realizace rytmického diktátu ve dvoudobém a třídobém metru s doprovodem hrou na tělo a nástroje
-
-
-
PL - presenční studium na výuku 3. 3.
PL - kombinované studium na výuku 5. 3.
-
-
-
Zpřístupněný videozáznam nahrazuje částečně výuku v presenčním i kombinovaném studiu. Seminář probíhal v rámci srazu cvičitelek Sokola pro kategorie cvičenců Rodiče a děti (RD) a Předškolní děti (PD). Tyto dvě zkratky se tedy během semináře objevují. Záznam odhaluje způsoby přístupu k "vážné" hudbě při hudebně pohybových činnostech. Specializace HV i TV mohou reflexi záznamu zařadit do potrfolií. (Vzhledem k přítomnosti prvků dramatizace možná užije záznam i další skupina...)
Kostra semináře (dosti podrobná), jména autorů a skladeb jsou v přiloženém dokumentu. Sokolkám, které souhlasily s natáčením, třikrát ZDAR!
-
ÚKOL PRO specializace TV, DV: shlédněte záznam semináře (seminář měl luxusních 90 minut, sestřih je kratší). Na vytištěný dokument Klasika v tělocvičně si ručně dělejte poznámky - uvažujte, jak byste činnost přizpůsobili ve školce, ve kterém integrovaném bloku by se dala zařadit, jaké vás napadají varianty (organizace, pomůcky)...
Dokument s vlastními poznámkami oscanujte a vložte nejpozději 19. 4.
-
-
-
Popište činnosti doprovázené písničkou nebo říkadlem ve sledu: HM - JM - GFM. Připojte vzor pracovního listu i jeho řešení.
-
-
Pokud jste tak neučinili ve výuce, vkládejte nahrávku dvou kontrastních melodií s popisem hudební složky i stručné motivace a organizace.
-
-
-
Šest písní, které si osvojíme a připojíme jednoduchou choreografii. Nespecializace HV může využít u některých písní i zápisy v C dur. (Potřebujete mít písně vytištěné a podepsané kvůli navazujícímu úkolu "Popis choreografií"). Nahrávky všech písní jsou níže na odkazu.
-
Vložte nahrávku jedné písně (mimo Točíme kolečko a Na procházce - ty už jste měli v předmětu Hra na Klavír). Nezapomeňte na předehru, volte vhodné tempo (viz videa), nezapomeňte zpívat.
-
-
-
Pokud bude výuka probíhat stále distanční formou: od XYXYXY lze, při splnění všech položek, protokol odeslat. Na jeho základě bude udělen (klasifikovaný) zápočet.
-