Topic outline
1. Úvod. Hledání vlastního tématu (hudebního terénu)
Při hledání svého tématu si projděte kapitoly knihy PHS (v příloze úkolu). PŘEČTĚTE si Úvod (Naslouchat hudbě města), str. 8-19 a jednu kapitolu, která Vás zaujme nejvíce. Nemusí reflektovat Vaše vlastní téma (kniha rozhodně není vyčerpávající), ale zkuste najít linii, která Vás zajímá (tematickou, argumentační, tj. teroetickou...). Na Vámi vybranou kapitolu NAPIŠTE krátkou anotaci (500 slov), vypíchněte, co Vás zaujalo nebo překvapilo a přidejte svoji rozvahu o tom, kde/co/koho byste chtěli zkoumat vy. Svůj zájem zaměřte buď na určité místo hudebních událostí, které je Vám dostupné, nebo na určité lidi (jednotlivce, skupinu, komunitu...). Zamyslete se nad tím, co Vás na tom zajímá a proč, reflektujte svůj přístup do možného terénu (vidíte tam nějaké limity, možná rizika?) a krátce se zamyslete nad Vaší pozicí v něm (insider/outsider). Případně navrhněte i další alternativy. Rovněž ca. 500 slov. Svůj text uploadujte přímo do tohoto úkolu.
Povinné
Doporučené
Doporučené
2. (Hudební) etnografie: metoda i žánr. Technika zúčastněného pozorování
Rice, Tim. 2020. Etnomuzikologie: Velmi krátký úvod. Praha: Karolinum, kap. 3.
Napište anotaci cca. 500 slov na přiloženou třetí kapitolu z Rice.
4. Terénní poznámky
Odevzdejte svůj první pokus terénních poznámek
5. Popis hudebního zvuku z etnomuzikologické perspektivy
Napište krátký popis zvuku na základě Vaší terénní nahrávky (nebo jejího smyslupného úseku) a vložte text i nahrávku (pro nahrávku vytvořím zvláštní oddíl).
Analýza kvalitativních dat a její specifika v etnomuzikologii
Nemusíte zatím nikam exportovat, stačí ponechat otevřené na počítači a na semináři 7/5 sdílet s námi svoji obrazovku, abychom viděli, jak postupujete.
Psaní výzkumné zprávy: seminární práce
Podívejte se v Emipirické části III., jak autorka pracuje s výroky z rozhovorů s informanty a jak se je pokouší komentovat a interpretovat. (Pozn.: Jednotlivé podkapitoly vznikly na základě kódování v Atlasu, autorka prováděla jednoduchý způsob obsahové analýzy, konkrétně tématickou analýzu.)
Napište krátkou seminární práci o rozsahu minimálně 3-4 normostrany, která bude vycházet z Vašich dat z přepsaného a analyzovaného rozhovoru doplněného o data z již existujícího dokumentu (např. z rozhovoru z médií).
1) V úvodu představte výzkumné téma, problém a výzk. otázky na základě společného wordového dokumentu "Hud.antro. Výzkumné otázky" (výše), představte Vašeho informanta, kontextualizujte rozhovor (kde, jak a kdy - v jaké fázi pandemie rozhovor proběhl), můžete uvést svoji pozici k tématu i terénu / informantovi.
2) Následovat budou čtyři podkapitoly podle námi vytyčených výzkumných otázek, tedy:
2.1.) Zdravotní dopady epidemie na hudebníky
2.2.) Existenční (finanční) dopady epidemie na hudebníky
2.3.) Specifika hudební praxe v době epidemie
2.4.) Společenská angažovanost
Jednotlivé podkapitoly budou ideálně ještě dále strukturované podle názvů Vašich kódů. Pasáže z rozhovorů rozřazené podle kódů můžete exportovat z Atlasu přímo do Vašeho Wordového souboru seminárky, a tak Vám vzniknou jakési stavební kamínky nebo "kosti" jednotlivých podkapitol. Vyberte z exportovaných pasáží ty nejdůležitější, nejzajímavější a ty ponechte, ty méně důležité z exportovaných z Vašeho draftu seminárky vymažte. Seřaďte je za sebou do pořadí tak, aby Vám dávaly smysl, aby stavěly argument (nebo příběh). Nyní přichází krok, kdy "kosti " obalíme "masem". Každý vložený výrok nejdříve uveďte a poté krátce shrňte svými slovy: pokuste se "tlumočit", co informant říká a vysvětlit "proč", tedy pokuste se o interpretaci aktérovy perspektivy. Inspirujte se v přiložené bakalářce.
3) Nakonec se pokuste zodpovědět výzkumný problém. Úplný závěr je shrnutí nejdůležitějších poznatků.
Představuji si, že vybrané přepsané výroky z rozhovoru budou tvořit tak 50 - 60% textu seminárky, doplněné případně o citace z Vašeho druhého zdroje dat, tedy již existujícího dokumentu (např. z rozhovoru z médií), zbytek bude Váš vlastní text.
Poslední hodina 21/5 bude věnována Vašim pokusům o text seminárky. Vložte alespoň její první draft (nástřel), i kdyby jste jej neměli celý hotový! Dopsat můžete později, nejpozději do konce května.
Srdečné díky!