Topic outline

  • Anotace předmětu a podmínky k udělení zápočtu

    Kurz je zaměřen na výklad a prohlubování znalostí studentů po střední škole se zaměřením na všechny jazykové dovednosti:

    poslech a konverzace (vyjádření postoje, názoru, nesouhlasu, atd.), gramatické struktury a rozšiřování aktivní slovní zásoby se zaměřením na školní prostředí.

    Studenti jsou uvedeni do problematiky praktického využití didakticko-metodologických postupů, způsobů testování, apod.

    Různé způsoby praktického využití audio a video materiálů ve výuce.

    Doporučujeme si materiály vytisknout, případně nahrát do své vlastní složky.

    Podmínky k udělení zápočtu

    -docházka 70 procent

    -započtový test z probíraných jevů gram., lexikál. terminologie... minimum 70 procent (2 pokusy)

    -prezentace (písemný podklad odevzdat hned po prezentaci vyučující/mu)

    Osobní prezentace (max 10 minut) od 7. týdne - prezentace podle struktury uvedené v sekci “Presentation” v Moodlu (zaměřit se na odbornou terminologii a vazby používané v prezentacích, vyznačit v textu) IN ENGLISH 😊Prezentace i písemný podklad musí obsahovat osobní zkušenost (upřesnění při výuce).

     Témata:

    • learning difficulties or mental/physical disabilities based on personal experience (practical examples from your professional or personal life)
    • learning difficulties or mental/physical disabilities based on materials presented in Moodle or elsewhere

  • I. EDUCATION (school systems, school experience)

  • ADDITIONAL (EXTRA) REVISION - Tenses explained in context

  • II. SOCIALISING and CLASSROOM INTERACTION (Test) Instructions, Testing)

  • III. DILEMMAS and PROBLEM SOLUTIONS

    reading and discussion - text

    grammar - modal verbs check with key

                    - adjectives (comparison, gradation) + song

    vocabulary (work x job, relation x relationship, education x upbringing)

  • IV. PRESENTATIONS and MAKING A SPEECH

    1. Presentations - text, vocabulary, Presentations Manual + 3 videos (good vs bad presentation, body language)

    2. Disorders and Learning Difficulties