Section outline

    • Zakončení kurzu

      Kurz bude zakončen písemným testem, který bude mít následující části:

      1. Dvě krátké otázky na vysvětlení gramatických jevů
        1. Vzorová otázka: Napište, které české kontexty odpovídají tureckému ablativu.
        2. Vzorová odpověď: Ablativu v češtině odpovídají předložková spojení s "z" nebo "od".
      2. Překlad z češtiny do turečtiny + cvičení na doplňování gramatických přípon
      3. Krátký esej (min. 60 slov, výběr ze tří témat)
      Předpokládá se znalost slovní zásoby v rozsahu příslušné sekce zde na Moodlu (bude ještě doplněno do 15. 1.). V průběhu testu má každý nárok zeptat se na čtyři slovíčka. Délka testu nepřesáhne 60 minut.

      K výsledku testu budou připočteny výsledky domácích úkolů, docházky a průběžných testů na slovní zásobu.

      Pokud by kdokoli z jakýchkoli důvodů měl zájem o odklad atestace, není to žádný problém, jen mi prosím napište.

    • Vyplňte do souboru pdf (ukol1.pdf), uložte a nahrajte. Pokud by vám vyplňování nefungovalo, můžete použít přiložený textový soubor ukol1.docx. K zadání je připojena nahrávka (omluvte nižší kvalitu). Úkol odevzdejte do 11. 10. 23.59.

    • Doplňte do souboru a nahrajte pokud možno ve formátu pdf. Termín odevzdání je 18. 10. ve 23.59.

    • Vypracujte do 7. 11. 23.59.

    • Úkol 4 = skupinová příprava textů ve studijním týdnu, všichni získali 100 %.

    • Vypracujte do 4. 12. (22.00).

    • Vypracujte dle zadání. U cvičení, která jsou vložena jako obrázky z učebnic můžete buď vytisknout a nahrát sken úkolu, nebo převést do pdf a doplnit pomocí textových polí/volného psaní. Termín odevzdání je 15. 12. (23.59).

  • V této sekci budeme postupně zveřejňovat povinnou slovní zásobu, o níž předpokládáme, že ji budete průběžně osvojovat. Jednotlivé soubory budou datovány, abyste měli přehled, ke které části semestru se vážou.

    • 6. 10. Adjektiva - dvojice s opačným významem (a vybrané barvy)

    • slovní zásoba ve formátu pdf

    • slovní zásoba v editovatelném formátu xlsx

    • 12. 10. Čísla, měsíce, roční období

    • 27. 10. Slovesa

    • dodatečný seznam slovíček, část z nich najdete i v dříve publikovaných souborech

    • seznam slov s nepravidelnou vokální harmonií (přijímají přední varianty přípon, i když poslední samohláska je zadní), tj. typ harf > harfler; nejde o úplný seznam
    • (neúplný) seznam slov s vypouštěním druhé samohlásky před neslabičnými příponami (ses düşmesi), tj. typ resim > resme

    • krátké shrnutí k nabývání znělosti před neslabičnými příponami, tj. typ kitap > kitaba, včetně vybraných častých příkladů i výjimek

    • pod odkazem najdete Quizlet kurzu, který připravil kolega Filip; účast dobrovolná

    • diagram se slovní zásobou příbuzenských vztahů (z wikipedie)

    • materiál připravený školským odborem v Yerköy pro distanční výuku žáků základních škol 

    • Meme s Kimem


    • níže najdete zadání dvou úkolů, které si připravte během týdne od 13. 11.
    • úkoly se neodevzdávají, ale budeme s nimi pracovat v navazujícím týdnu, takže si je přineste na cvičení 20. 11. 
    • Zadání skupinové práce. Veskeré pokyny jsou v souboru. Jde o skupinovou práci - rozdělte se prosím do třech nebo čtyř skupin a domluvte se tak, aby každá skupina zpracovávala jiný profil.

    • Přivlastňování vs. složená slova

      V souboru cvičení z učebnic 7 si připravte cvičení na straně 3: utvořte smysluplné dvojice a zkuste k nim přidat české překlady, na straně 2 si připravte tabulku s dvojicemi slov, pro které máte rozhodnout, zda je lze použít pouze v přivlastňovacím spojení nebo jako složené slovo nebo jako oboje

    • Dobrovolný "úkol":

      V dokumentu je tři dvojic slov, pokuste se na základě významu obou částí slovních spojení navrhnout jejich význam - ten si potom ověřte ve slovnících