Тематический план

  • Тема 1

  • Тема 2

  • Тема 3

  • Тема 4

  • Тема 5

  • Тема 6

  • Тема 7

    • Interpretační okruhy ke Zlatému kořenáči:

       

      1. Pokuste se popsat/ vysvětlit hrdinovo melancholické rozpoložení ze začátku „Čtvrté vigilie“. Proč se podle vás kapitoly jmenují „vigilie“?
      2. Co nazývá vypravěč „nádhernou říší“ (s. 127–128), zkuste ji v návaznosti na text charakterizovat. Kdo by mohl být „vážná bohyně“ (s. 127) a co zase „jiný vyšší svět“ (s. 129)?
      3. Odkud se berou hrdinovy fantastické představy – doložte prosím citátem.
      4. Charakterizujte studentovo lyrické prožívání bezprostřední skutečnosti, vyhledejte v textu odpovídající pasáže.
      5. Co si v souvislosti s fantastickou povídkou představíte pod pojmem „podvojnost světa a vnímání“? Doložte prosím trefným citátem.
      6. Vyprávění o Zlatém kořenáči nám prostředkuje vypravěč, který se v závěru textu sám objeví „na scéně“. Jaká je jeho role v textu, jeho význam ve vztahu k fantastickému světu?
      7. V souvislosti s romantickou poetikou často hovoříme o překračování hranic a o touze – jaké jsou podoby těchto topoi zde? Prosím citujte.
  • Тема 8

    • Interpretační okruhy k Paní Bovaryové (Praha: Odeon, 1966):

       

      1. Pokuste se charakterizovat hrdinku a její konflikt. Co zde umožňuje zápletka postavená na milostném trojúhelníku, intimním dramatu? (s. 38–43, 167–168)
      2. Kam Flaubert transponuje téma romantické touhy? Co lze říci o láskách paní Bovaryové? (s. 38–43, 78–99, 111–112, 152, 167–168)
      3. Pokuste se říci něco k Flaubertově stylu, na co klade v románovém světě zvláštní důraz (vypravěč, popisy, přímá a polopřímá řeč atp.; 167–168)? Zobrazení každodennosti a „velkých událostí“ (s. 60–61, 70, 209–215).
      4. Ostatní postavy: Karel Bovary, lékárník Homais, lichvář Lhereux. Co Flaubert říká k soudobé společnosti? (s. 258–259, 294–295)
  • Тема 9

    • interpretační okruhy k básním z Květů zla:

      ad „Vztahy“

      1. Jaká je vize přírody/světa, kt. nám tato báseň prostředkuje?
      2. Jak rozumíte titulu básně? Prosím citujte

      ad „Cesta“

      1. Komentujte obraz cesty. Kdo jsou praví cestovatelé, proč?
      2. Komentujte mechanismus touhy, jak jej báseň rozehrává; citujte.
      3. Na základě svých odpovědí na okruhy 1 a 2 zkuste formulovat prostředkovanou představu umění. Opět prosím citujte.