Komunikační systémy neslyšících ve vzdělávání A+B (2018/2019)
Osnova témat
-
-
EXKURZE
- 12. 3. 2019: Dar sluchu: Výstava Zážitkem k porozumění – 9.00–10.30 (před tím 7.30-8.30 výuka na fakultě; třeťáci se po výstavě vrátí na fakultu a budou pokračovat ve výuce do 12.20)
- 19. 3. 2019: IC Zahrada + MŠ speciální Zahrádka: 8.15-10.00 (výuka na fakultě není)
- 26. 3. 2019: SPC AAK: 8.00–10.00 (druháci výuku na fakultě mít nebudou; třeťáci od 10.50 do 12.20)
- 2. 4. 2019: DD a MŠ speciální Beroun: 8.00-9.30 (druháci výuku na fakultě mít nebudou; třeťáci od cca 11.00 do 12.20 - bude upřesněno)
- 9. 4. 2019: Mgr. Holmanová z CKID: 7.30-9.00 (přednáška proběhne v místnosti P422B, pak bude následovat normální výuka na fakultě)
-
Rozvržení ped. výstupů (odkaz na sdílený dokument byl odstraněn, protože se na odkazu už nenacházel)
-
-
Zabývali jsme se:
1. Organizačními otázkami
2. Reflexí exkurze do Vídně, Bratislavy a Valašského Meziříčí
-
-
-
Co jsme dělali?
1. Dokončovali jsme celkovou reflexi celé mezinárodní exkurze.
2. Začali jsme plánovat rozvržení studentů do ped. výstupů. Prosím, ZAPIŠTE SE VŠICHNI MIN. KE DVĚMA VÝSTUPŮM VE SDÍLENÉM DOKUMENTU - VIZ NÍŽE!
-
-
-
Co jsme dělali:
1. Org. otázky: exkurze, ped. výstupy, kdy ne/bude výuka
2. Produkce mluvené řeči: vyvozování hlásek...
3. Čtenářská dílna
-
-
Co jsme dělali:
1. Organizace výuky: exkurze, výuka etc.
2. Ped. výstupy: termíny, místa; jak se připravit, jak postupovat
3. Návštěva výstavy Prožitkem k porozumění (nadace Dar sluchu)
4. D.Ú. na 30. 4. 2019: a) Umět PAZ
b) Mít alespoň jeden příklad vady řeči u mluvčích v médiích
c) Mít alespoň jeden příklad AAK nebo jiné "komunikace" z konference INSPO (kdo bude na INSPO)
-
-
-
Exkurze do IC Zahrada a ZŠ Zahrádka, Praha 3.
-
-
-
Exkurze do SPC zaměřeného na AAK, Praha 4.
-
-
-
Exkurze do DD a MŠ, Beroun.
-
-
-
1. Mgr. Jitka Holmanová
2. reflexe dosavadních ped. výstupů + východiska pro další ped. výstupy
-
-
-
Domácí úkol (to jsem vám neříkala): procvičit si PA1 a PA2; cíl umět plynule komunikovat (produkce, recepce, interakce) v PA1 a v PA2
-
Dále jsme se (ve společné hodině s třeťáky) zabývali tím, co jsme zatím v ped. výstupech zažili z hlediska: 1. určitě doporučuji kolegům; 2. cíle (viz Líný učitel); 3. flow (viz Odemykání dětského potenciálu); 4. bezděčné učení; 5. klíčové kompetence; 6. co nedoporučuji/před čím varuju
Pracovali jsme metodou AKVÁRIA - příště nám všechny skupiny (akvárium 1, akvárium 2 i pozorovatelé řeknou, co se dozvěděli)
-
-
Dělali jsme:
1. Každý by měl mít hotové všechny úkoly vyvěšené v Moodlu.
2. Každý by měl rozumět sylabu - co se po něm chce - a měl by vědět, jak to splnil.
3. Každý by měl vědět, jak vypadá, jak se používají/ne/mohou používat kom. systémy popsané v sylabu (= znát je a umět zvážit jejich možnosti a limity = každý by už měl splnit a naplnit to, co je napsáno v sylabu).
4. Na příště: Otázky, nejasnosti, upřesnění...
-
Ve společné hodině s třeťáky jsme dokončili reflexe posledních dvou ped. výstupů a následně všech 11 výstupů uskutečněných v rámci tohoto semestru. Ped. výstupy jsme pro tento semestr uzavřeli.
-
-
Odpovídali jsme si na dotazy, ujasňovali nejasnosti... vše směřovalo k tomu, abychom měli jasno, ve všem, co jsme v tomto semestru dělali, a abychom naplnili cíle tohoto předmětu
-
SEZNAM (PŘEVÁŽNĚ A-V) ODKAZŮ, KTERÉ JE VHODNÉ POUŽÍT SPOLU S TEXTOVÝMI A OBRÁZKOVÝMI MATERIÁLY PŘI PŘÍPRAVĚ NA ATESTACI
http://parta-sro.cz/OC/index.php?route=product/product&path=35_39&product_id=67
http://parta-sro.cz/OC/index.php?route=product/product&path=35_39&product_id=68
http://parta-sro.cz/OC/index.php?route=product/product&path=35_39&product_id=176
https://www.alternativnikomunikace.cz/
https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=4845
http://www.uceni-v-pohode.cz/category/rozvoj-ditete/sluchove-vnimani/
https://www.cdc.gov/ncbddd/hearingloss/parentsguide/building/index.html
http://www.aplajc.cz/autismus/vychovne-a-vzdelavaci-pristupy/teacch-program.htm
asistivní technologie
https://www.sisyfos.cz/clanek/1052-facilitovana-komunikacehttp://www.rytmus.org/shared/clanky/459/facilitova_komunikace.pdf
http://mmi.zcu.cz/media/files/HCENAT_rec.pdf
https://slideslive.com/38890527/misto-pusy-mluvi-rucehttps://lipreadingpractice.co.uk/
KSVN – Moodle 2017/2018
-