Rozvoj porozumění španělsky psanému textu (online) archiv 2017/2018
Topic outline
-
-
ForumRozšiřující volitelný kurz pro studenty hispanistiky. Kurz rozvíjí schopnost porozumění přečtenému textu, jeho interpretace, reformulace základních myšlenek a utřídění informací z textu. Je možné ho využít zejména pro
- celkové zlepšení španělštiny a rozšíření slovní zásoby
- zlepšení schopnosti práce s textem a posílení překladatelských dovedností
- rozšířenou přípravu na BZK a na překladovou část zkoušky z předmětu Specializovaný jazykový seminář
Kurz nemá prezenční výuku a je celý v režimu online.
Kurz obsahuje devět autentických španělských textů (články z novin, recenze, praktické návody) seřazených podle obtížnosti (přibližně od úrovně B2 po C1). Ke každému textu náleží test o 3–5 otázkách, který kontroluje porozumění textu, schopnost získat z něj relevantní informace a správně pochopit obsah jeho sdělení.
Prezenční výuka je nahrazena doporučenou literaturou (veškeré publikace jsou dostupné i online přes knihovnu Institutu Cervantes), která se zaměřuje na strategie pro lepší pochopení psaného textu a práci s ním, a automatickou zpětnou vazbou u každé špatně zodpovězené otázky, která studentovi umožňuje zpětně si vyhledat pasáže textu, jimž špatně porozuměl, uvědomit si, co ho ke špatné odpovědi vedlo, a provést autoevaluaci, která mu pomůže se podobným chybám v budoucnu vyhnout.
-
Chcete-li kurz využít jako volitelný předmět, je nutné zapsat si ho nejpozději do 7. března 2018 (18:00) v SISu (kód: ASPV0048)
Testy je možné vyplňovat průběžně po celý semestr. Pro získání zápočtu na konci semestru musí student nejpozději do 18. května 2018 (včetně) vyplnit všech 9 testů a dosáhnout v nich průměrné celkové úspěšnosti alespoň 70 %.
Otázky se v každém testu generují náhodně z většího souboru, každý test je tedy jedinečný a studenti nemají možnost od sebe opisovat. Po 18. květnu 2018 se testování uzavře a již nebude možné vyplnit kontrolní testy ani získat zápočet.
-
Alonso Belmonte, María Isabel (2006). Las lecturas en la clase. Madrid: EnClave ELE.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00011839#recordCard
Cárdenas Bernal, Francisca (2015). Actividades para el macro común europeo: refuerzo para el DELE C1. Madrid: EnClave ELE.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022705#recordCard
Cassany, Daniel (2012). En_línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard
Cassany, Daniel (2012). Para ser letrados. Voces y miradas sobre la lectura. Barcelona: Paidós.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026042#recordCard
Cassany, Daniel (2012). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard
Parodi, Giovanni (coord.) (2010). Saber leer. Madrid: Aguilar.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00025084#recordCard
Puertas Moya, Francisco Ernesto (2014). ¡Dale a DELE! C1. Madrid: EnClave ELE.
http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022673#recordCard
-
-
Pozorně si přečtěte Text 1 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 2 a následně odpovězte na otázky v testu (u možností a, b, c je správně vždy jen jedna). Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 3 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 4 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 5 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 6 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 7 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 8 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat.
-
File
-
Quiz
-
-
Pozorně si přečtěte Text 9 a následně odpovězte na otázky v testu. Po odeslání odpovědí se Vám zobrazí úspěšnost, jíž jste dosáhli, a správné řešení i s případným komentářem u otázek, na které jste odpověděli špatně. Test nemá žádný časový limit, ale nelze ho opakovat. U otázek, kde je na výběr více možností, je vždy správná jen jedna odpověď.
-
File
-
Quiz
-
-
-
Feedback
Tento kurz je na Hispanistice první svého druhu, jedná se tedy o takový pilotní projekt, kvůli své online podobě však nemůže být hodnocen v rámci klasických fakultních evaluací. Budu Vám velmi vděčná, pokud mi svůj názor na něj sdělíte prostřednictvím tohoto dotazníku (vyplnění by Vám mělo zabrat jen pár minutek). Dotazník můžete vyplnit, i když jste třeba kurz neabsolvovali kompletní.
Podobně jako u klasických fakultních evaluací je cílem zjistit, co Vám na kurzu vyhovovalo a co byste naopak chtěli změnit. Dotazník bude sloužit i jako podklad pro rozhodování, zda má smysl vytvářet v budoucnu další kurzy podobného typu.
Dotazník je anonymní, pouze by mne zajímalo, v jakém ročníku studujete (je předpoklad, že odpovědi týkající se náročnosti kurzu budou na tomto do jisté míry záviset - pro studenty bc.cyklu je pravděpodobně kurz náročnější než pro navazující magistry). Pokud však na tuto otázku nechcete odpovídat, nemusíte.
Předem děkuji za Vaše postřehy a názory.
Dana Kratochvílová
-