0. Úvod kurzu. Behaviorální ekonomie. Síla "irelevantních" situačních vlivů na ekonomické rozhodování. Omezená pozornost a slepota ke změně a k volbě.
Není dostupné
1. Behaviorální a neoklasická ekonomie. Historie behaviorální ekonomie.
Není dostupné
2. Metodologie behaviorální (a experimentální) ekonomie. Design a ne/výhody laboratorního a přirozeného experimentu.
Není dostupné
2.1 Metodologie - pokračování
Není dostupné
3. Heuristiky a ne-racionální chování. Koncept omezené a ekologické racionality.
Není dostupné
4. Závislost na okolí: Prospektová teorie I. – referenční bod, averze ke ztrátě, chyba statutu quo, rámování a ukotvení situace.
Není dostupné
5. Majetnický efekt. Mentální účetnictví.
Není dostupné
6. Vliv emocí a viscerálních faktorů na rozhodování. Afektivní heuristika.
Není dostupné
7. Mezičasové volby: hyperbolické diskontování a problém omezené sebekontroly. (Sebe)zavazování, prokrastinace, chyby v hodnocení budoucnosti a pamatování minulosti.
Není dostupné
8. Pozitivní psychologie – ne/dosažitelné cíle lidského snažení (sociální komparace, hédonická adaptace).
Není dostupné
9. Sociální preference a (ne)morální chování (sobeckost, altruismus, reciprocita, rovnost, normy)
Není dostupné
10. Úvod do behaviorálního práva a ekonomie. Změna motivací, nudge (libertariánský paternalismus) vs paternalistický stát. Kritika.
Není dostupné
11. Behaviorální veřejná volba. Přesvědčování, politika a média.
Není dostupné
6. Prospektová teorie II. – averze k riziku a k nejistotě, efekt jistoty, nelineární hodnocení pravděpodobností (+ reprezentativní a dostupnostní heuristika). Nadměrný optimismus.