Topic outline

  • Učebnice

    • analýza M učebnic 1( pro 1.- 4.r.) Assignment
      Restricted Not available unless: Your Surname contains číslo úkolu
  • on-line výuka na ZŠ

    E-mailem vám byl zaslán MATERIÁL DOPROVÁZEJÍCÍ JEDNU Z HODIN MATEMATIKY NA UčíTelka.

    VAším úkolem je porovnat onen materiál se shlédnutou hodinou.

    Uvědomme si, co vše lze sledovat (vypšte si) a to, že výuka netrvá 45 min, ale méně, není důvodem proto, abychom lekci nemohli podrobit analýze.

    Z tohoto pohledu pak budeme sestavovat scénáře pro on-line výuku a tato zkušenost nám poskytne odrazový můstek pro tvorbu, diskusi i úpravy.

    • hra a didaktická hra

      shody a rozdíly v termínech

      vyberte si 3 hry, které žáci běžně hrají a

      rozmyslete si, co která hra rozvíjí a v jakém vztahu k matematice

    • scénář - práce dvojic

      Vyvtořme scénář pro 30 minut výuky on-line, kde si žáci zahrají hru trojúhelník: a) Buď základní verzi Dobrovolného, b) rozvinuté verze od  Kaslové s Nechanickou. Nejdříve si hru musíte zahrát, apk navrhněte scénář pro školáky, nejen strukturu, přímou řeč a očekávaný výstup - ideálně shrnutí zkušenosti s procesem zobecnění, ale i časování (jako u filmu)

    • role žáka

      žák je sice role, ale ne každý ji naplňuje stejně

      najděte rozdíly mezi žáky dle různých kriterií a vyberte ta, která se vám zdají klíčová pro proces učení se matematice

      • KOOPERACe

        Na čem podle vás závisí kooperace v hodině matematiky? - východisko k diskusi

        (zvolte okruhy: aritmetika, slovní úlohy, geometrie, logika, ...)

        Na semináři zůžíme téma.

        • Nadprůměrný žák

          1) Podle čeho poznáte nadrpůměrného žáka v matematice?

          2) Které úlohy /jaké typy úloh byste doporučili pro jeho rozvoj?

          Doporučená literatura: JČMF SUMA Sborníky konferencí Ani jeden matematický talent nazmar

          • Filosofie a matematika

            Promyslete přesahy a to, jak zasahují do výuky matematice.

            Které otázky můžete z této oblasti očekávat od žáků?