Section outline

    • K hodnocení za tento předmět jsem vám v souladu s pokyny katedry upravila nastavení požadavků vzhledem ke koronaviru. Ke dni 21.5. zatím práci k hodnocení odevzdali 4 studenti. Tarmín odevzdání do 13.7. 2020.
  • Vzhledem k tomu, že předměty Dítě a matematika, Cesty poznávání a Učíme matematiku tvoří tři značně provázané části prohlubujícího semináře, bude speciální příprava v době karantény - uzavření škol spojena do jediného Moodlového kurzu a to na tuto stránku.

    To neznamená, že úkoly uvedené v dalších částech prohlubujícího kurzu odpadají.

    Je zjevné, že odpadne návštěva centra her.

    Z těchto důvod onu návštěvu nahrazuji následujícím úkolem:

    Pořiďte 20 fotografií (nemusí jít o interiér bytu, lze využít exteriéru jako park, les, město) při své každodenním pohybu (např. na procházku s dětmi, na nákup) tak, že by bylo možné těchto fotografií (lze fotografovat i detaily, výzdobu, ...) využít v výuce matematiky.

    Je na vás, zda si vyberete jedno téma (např. symetrie, topologie, odhady, slovní úlohy,...),

    nebo vytvoříte pestrou paletu fotografií s různým možným využitím (viz text v příloze).

    Výsledek - sérii fotografií s komentářem - zašlete prosím mailem.

    Zdraví a hodně sil!

    Dotazy mi posílejte rovněž mailem.

     

    • Vzhledem ke kvalitě fotografií - náročnosti na objem dat - není vhodné úkol vkládat do moodlu.

      Pošlete mi to mailem a pošlete si to navzájem (viz text v příloze).

    • rozšiřující pro nadprůměrné žáky:

      žádná celá tři desetiny pod periodou ... tři devítiny a po zkrácení zlomku je to jedna třetina

      žádná celá šest setin periodicky ... jedna devadesátina

      žádná celá dvacet sedm setin periodicky ...jedna devadesáti devítina

      žádná celá pět desetin a pak tři setiny jsou již periodicky; rozložíme na součet dvou zlomků: jedna polovina (pět desetin) plus tři devadesátiny, což lze zkrátit na jedna třicetina

      V PŘÍLOZE JE KRÁTKÉ CVIČENÍ!