Themen dieses Kurses

  • Allgemeines

  • Literatura pro děti II.

    Anotace 

  • Literatura pro děti II.

    Sylabus

  • Literatura pro děti II.

    Literatura a internetové zdroje 

  • Otázky k postavám

    V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad postavou, případně, jak může z textu "vyčíst" informace o postavách (pomocí kterých prostředků autor postavy může vytvářet). 

  • Otázky k časoprostoru

    V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad časoprostorem. 

  • Otázky na děj a kompozici

    V přiloženém dokumentu naleznete příklady toho, jaké otázky si může čtenář klást nad dějem a kompozici, čeho je dobré si při čtení ohledně těchto dvou fenoménů všímat. 

  • Jazyk dětských knih

    V přiloženém dokumentu naleznete podklady pro uvažování nad jazykem dětských knih, jeho obrazností. 

  • čtení s přemýšlením nahlas

    V prvním přiloženém dokumentu naleznete ukázku toho, jak může vypadat modelování učitelova hlasitého uvažování nad Skácelovou básní Uspávanka se studánkou. 

    Ve druhém přiloženém dokumentu naleznete ukázku toho, kterých obecných aspektů se může čtení s přemýšlením nahlas týkat. 

  • Vypravěč a vypravěčská perspektiva

    Níže naleznete odkaz na stránky časopisu Kritická gramotnost, jeho 4. číslo (s. 11-18),  v němž  naleznete lekci o vypravěčské perspektivě a schéma vypravěčů, které by mohlo být užitečné i pro Vaše vlastní úvahy o vypravěči a jeho funkci v dětských knihách. 

  • Thema 10

  • Thema 11

  • Thema 12

  • Thema 13

  • Thema 14