Učitelské praktikum II OK0615020 LS 2021
Osnova sekce
-
-
Milé studentky, milí studenti,
vítám Vás v kurzu Učitelské praktikum II. a těším se na naši spolupráci.
Věnujte prosím pozornost zadání jednotlivých úkolů a termínům jejich plnění.
Nezapomeňte, že velkým zdrojem inspirace jste si vzájemně, proto využívejte tento prostor pro sdílení vašich názorů a zkušeností.
Jana Poche Kargerová
-
-
Dělat si přípravu na hodinu možná není tak samozřejmé, jak se zdá... Diskuse na toto téma mezi učiteli z praxe vznikla např. i na portálu RVP.CZ. Co má vlastně příprava obsahovat? Jakou má mít formu?
Pročtěte si příspěvky v této diskusi a zformulujte vlastní názor, popište vlastní zkušenost. Můžete se odkazovat na jednotlivé příspěvky v původní diskusi nebo na reakce ostatních účastníků kurzu. Můžete připojit ukázku vlastního nejběžnějšího způsobu v současné době.
-
-
KROK 1
Zhlédněte videozáznam vyučovací hodiny na téma „Středověká společnost“. Vyučovací hodina byla natočena ve 4. třídě v hodině vlastivědy u paní učitelky Petry Šubrtové na ZŠ Petřiny – sever.KROK 2
Stáhněte si záznamový arch, který vám nyní nabízí tři možné aspekty, skrze které lze sledovat výuku – výukové cíle, zařazení učebních činností učitelem a pozorování výuky z hlediska žáka.KROK 3
Na základě pozorování hodiny zkuste odvodit a do archu zapište:
* Vlastními slovy se pokuste zformulovat velké myšlenky (generalizace), které si měli žáci v souvislosti s učivem o středověké společnosti osvojit (při formulování velké myšlenky vycházejte z přenášky paní doc. Staré).
* Paní učitelka Petra se pokouší s žáky vyvodit velké myšlenky (generalizace) v závěru vyučovací hodiny. Proč tuto činnost zařadila na závěr hodiny a jak to s žáky „dělá“?
* Značnou část vyučovací hodiny žáci podrobně zkoumali konkrétní fakta o životě nejrůznějších lidí žijících ve středověké společnosti (kněžna, žebrák, mnich…). Jaký význam z hlediska vyvozování velkých myšlenek (generalizací) tato část vyučovací hodiny a fáze učení pro žáky měla?KROK 4 - PRO DOBROVOLNÍKY
Kdo má chuť může se v pozorovacím archu zaměřit během svého přemýšlení také na čtvrtý a pátý aspekt výuky (blíže viz pozorovací arch).KROK 5
Vyplněný pozorovací arch vložte do Moodle.-
Založte si zde prosím vlákno pod svým jménem a vložte zpracovaný úkol - záznam z pozorování hodiny/reflexi.
-
-
Vložte do moodlu do 29.4. potvrzení ředitelství školy o vykonané pedagogické praxi na 1.stupni ZŠ ve vymezeném rozsahu:
A) V případě, že student/studentka vyučuje, potvrzení o výkonu této profese (vyučuje na 1. stupni) ve své třídě. Formulář využijte dle možností školy.
B) V případě, že student/studentka nevyučuje, dokládá potvrzení o praxi. Požadavkem je odučit minimálně 5 hodin, 15 hodin náslechu. Ideální poměr přímé a nepřímé výuky je 10 a 10 hodin (přihlížím však k současné komplikované situaci). Využijte formulář v příloze.
-