Školní přírodní zahrady jako modelový agroekosystém LS 2021
Osnova témat
-
-
Úvod do problematiky. Struktura a funkce řízených ekosystémů (agroekosystémů) včetně interakcí vnitřních biotických a vnějších sociálně ekonomických procesů na modelovém příkladu "přírodní školní zahrada".
-
-
-
-
-
-
-
Tvorba pojmové mapy „Přírodní školní zahrada" před vyučovacím blokem (na začátku semestru) a po něm (na konci semestru).
Odevzdání první mapy (tedy mapy před vyučovacím blokem) - odevzdání do 27.2. (před setkáním).
Odevzdání druhé pojmové mapy uděláte na samém konci semestru, tedy 10. - 15. 5. V tomto období otevřu úkol pro další odevzdávání.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů. Zdroje si aktivně vyhledejte. V tomto případě se zaměřte na literaturu k pojmovým / myšlenkovým mapám.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
-
Vytvořte 5 dobrých otázek, které lze využít při práci s žáky na školní zahradě. Co to jsou "dobré" otázky se dozvíte ve stejnojmenné videopřednášce zde v moodle.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Žádné plagiátorství/ opisování prosím.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
-
Proveďte dendrologické měření dle návodu (naleznete ho zde v moodle). K měření si vyberte strom, který má v rodovém názvu alespoň jedno písmeno z Vašeho křestního jména. S hodnoceným stromem se vyfotografujte.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
-
Tento úkol je složen ze tří dílčích úkolů.
1. Vytvořte pětilístek na téma "můj oblíbený strom" (pokud neznáte pětilístek, podívejte se sem https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/18339/PETILISTEK.html/) .
2. Vytvořte křížovku. Tajenkou bude vaše křestní jméno. Klíčová slova k jeho vyluštění volte tak, aby souvisela s tématem "zahrady".
3. Jděte na nějakou pěknou zahradu, vytvořte land art a vyfoťte se s ním.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
-
-
-
-
-