CŽV Výtvarná výchova: profesní portfolio
Osnova sekce
-
- Co jste si uvědomili o vlastním pojetí VV?
- Jaké jsou cíle předmětu Výtvarná výchova?
-myšlenková mapa 30 min
- Co to je vizuální gramotnost? (ppt.) 1h
- Umění a kultura RVP ZV (samostatné studium dokumentu, formulace otázek a postřehů k dokumentu (vložit do MS TEAMS poznámkový blok)
Důraz diskurzívního pojetí VV
- enkulturace, rozvoj kulturních kompetencí
- rozvoj dovednosti tvořit význam, rozumět obrazům, uměleckým dílům, interpretovat
- komunikaci a spolupráci
-
prezentace, která byla představena v rámci setkání
-
dokument k prostudování do příště; lze najít též na webu MŠMT
zformulujte svoje připomínky a dotazy
-
přikládám společnou mapu, kterou jsme vytvořili;
-
krátká diskuse k RVP ZV, individuálnímu studiu;
- Společná interpretace uměleckého díla (M. Medek, pracovní listy k výstavě NGP)
- Didaktické kategorie
Úkol k zápočtu:
Naplánujte výtvarný úkol podle doporučených didaktických kategorií
Hledejte nová a objevná témata, která hledají a dávají odpovědi (ne banální či příliš obecná jako Podzim, nakresli emoce..)
Formulujte konkrétně zaměřené téma
Rozpracujte úkoly dle didaktických kategorií
Učivo maximálně konkretizujte (dle RVP i modelu vizuální gramotnosti)
-
pracovní listy NGP k výstavě Mikuláše Medka
-
Podle těchto kategorií prosím zpracovat/naplánovat výtvarné činnosti
-
Prezentace se zabývá kurikulární doménou Rozvíjení smyslové citlivosti
-
Prezentace se zabývá kurizkulární doménou Uplatnění subjektivity
-
Prezentace se zabývá kurikulární doménou Ověřování komunikačních účinků