Osnova sekce

  • Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově. Zabývá se postupy transformace obsahu oborového kontextu do úkolu pro děti předškolního věku. Promýšlí přitom zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.

     

  • Zpracování oborového kontextu. Prostudujte on-line text a zpracujte případ oborového kontextu ve výtvarné výchově. Z doporučeného textu vypracujte výpisky k dané problematice.

  • Z doporučeného textu vypracujte výpisky k dané problematice. Prostudujte zadaný text. Formulujte výtvarnou otázku.

  • Prostudujte skripta H. Hazukové Didaktika VV I, kapitoly, ve kterých se zabývá vývojem dětské výtvarné tvorby. Zpracujte stručné výpisky.

  • Prostudujte doporučený on-line text. Navrhněte výtvarný úkol a kritéria jeho hodnocení. Z doporučeného textu vypracujte výpisky k dané problematice.