Osnova témat

  • Úvod

  • Studijní materiál: Plánování výtvarných činností

    Předložený text popisuje myšlenkový model didaktického plánování.

    Text je k nalezení na:

    https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/,

  • Reflexe "starých" plánů ve dvojicíh/trojicích a úprava; úkol ze dne 24. 11. 2021

    Prostudujte ve trojicích/dvojicích své výtvarné plány z minulého roku a zkontrolujte, zda:

    - je dostatečně prostudovaný oborový kontext (je uvedena širší souvislost tvorby a je detailněji studovaná, není např. jen stažený obrázek z webu a doplněný vlastní komentář);
    - je z něj formulovaná výtvarná otázka, která končí otazníkem (není  to jen jmenná fráze);
    - v úkolu  není uvedené téma, technika nebo činnost, ale je zde sloveso, např. vyber, uspořádej, rozhodni, vyzkoušej...tak aby...
    - kritérium hodnocení má vazbu k úkolu - je zřejmé, jak s ním souvisí, je patrné i to, jak je kritérium hodnocení odvozené z oborové souvislosti.

    Následně se pokuste tyto kategorie (oborový kontext, výtvarná otázka, výtvarný úkol a kritéria hodnocení) znovu naplánovat. Studijní opora: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/planovani-vytvarnych-cinnosti

  • Nová řada

    Sem nahrávejte jednotlivé opravené nebo kompletně přepracováné verze výtvarné řady. Nahrávejte do poloviny prosince, individuálně. Formát Word, pdf.

  • Zkouška

    Obhajoba navržené, autorkou samotnou třikrát realizované výtvarné řady o nejméně třech na sebe navazujících jednotlivých výtvarných činnostech. Pokud je možná realizace s dětmi, doporučuji tuto možnost využít. Další částí je zkoušky je reflexe adekvátnosti jednotlivých didaktických kategorií, návrhy na úpravu v případě potřeby. Struktura viz e-učebnice H. Kafkové, link viz téma 1.

    • Vyberte prosím, které ze dvou forem zkoušky dáváte přednost. Termíny následně vypíši.

  • Náhrada výuky 20. 10.

    Vypracujte výpisky zadané v tématu 1. Z databáze Artlist (www.artlist.cz) si vyberte jednoho autora/autorku, prostudujte jeho dílo a širší souvislosti tohotp díla. Vyberte si jedno z těchto děl a analyzujte ho trojicí pojmů navržených v kap. 1.2.1.:

    • postup tvorby, který dílo používá
    • jev, o který v díle jde
    • účinek, který dílo má (mít)
  • Místo pro položení otázek, pro poznámky a náměty

    Sem můžete vložit otázky, komentáře a poznámky, které vás v hodině nenapadly, ale chcete je položit.