Didaktika VV II OPB01V162B
Osnova sekce
-
Předložený text popisuje myšlenkový model didaktického plánování.
Text je k nalezení na:
-
Sem prosím nahrajte návrh výtvarné otázky doprovozený analýzou díla skrze múzické principy
-
Prostudujte ve trojicích/dvojicích své výtvarné plány z minulého roku a zkontrolujte, zda:
- je dostatečně prostudovaný oborový kontext (je uvedena širší souvislost tvorby a je detailněji studovaná, není např. jen stažený obrázek z webu a doplněný vlastní komentář);
- je z něj formulovaná výtvarná otázka, která končí otazníkem (není to jen jmenná fráze);
- v úkolu není uvedené téma, technika nebo činnost, ale je zde sloveso, např. vyber, uspořádej, rozhodni, vyzkoušej...tak aby...
- kritérium hodnocení má vazbu k úkolu - je zřejmé, jak s ním souvisí, je patrné i to, jak je kritérium hodnocení odvozené z oborové souvislosti.
Následně se pokuste tyto kategorie (oborový kontext, výtvarná otázka, výtvarný úkol a kritéria hodnocení) znovu naplánovat. Studijní opora: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/planovani-vytvarnych-cinnosti -
Sem nahrávejte jednotlivé opravené nebo kompletně přepracováné verze výtvarné řady. Nahrávejte do poloviny prosince, individuálně. Formát Word, pdf.
-
Obhajoba navržené, autorkou samotnou třikrát realizované výtvarné řady o nejméně třech na sebe navazujících jednotlivých výtvarných činnostech. Pokud je možná realizace s dětmi, doporučuji tuto možnost využít. Další částí je zkoušky je reflexe adekvátnosti jednotlivých didaktických kategorií, návrhy na úpravu v případě potřeby. Struktura viz e-učebnice H. Kafkové, link viz téma 1.
-
Vyberte prosím, které ze dvou forem zkoušky dáváte přednost. Termíny následně vypíši.
-
-
Vypracujte výpisky zadané v tématu 1. Z databáze Artlist (www.artlist.cz) si vyberte jednoho autora/autorku, prostudujte jeho dílo a širší souvislosti tohotp díla. Vyberte si jedno z těchto děl a analyzujte ho trojicí pojmů navržených v kap. 1.2.1.:
- postup tvorby, který dílo používá
- jev, o který v díle jde
- účinek, který dílo má (mít)
-
Sem můžete vložit otázky, komentáře a poznámky, které vás v hodině nenapadly, ale chcete je položit.