Rozvoj jazykové kompetence žáka mladšího školního věku
Aperçu des sections
-
Náplň předmětu: Oborový základ – úvod do problematiky studia českého jazyka, základy fonetiky a fonologie – zvuková a grafická podoba současné češtiny, základy lexikologie a slovotvorby. Aplikace poznatků do didaktického prostředí výuky na 1. stupni ZŠ – podmínky přeměny pravopisné vědomosti žáka v jeho pravopisnou dovednost, poznávání vztahů mezi slovy ve slovní zásobě, aktivní zvládání slovotvorby a rozvoj slovní zásoby žáka.
-
Povinná literatura:
HAVLOVÁ, I., ŠTĚRBOVÁ L., SCHNEIDEROVÁ E.: Český jazyk A pro studující 1. Stupně ZŠ a SpPg. Praha: UK PedF, 1999.
Doporučená literatura:
HŮRKOVÁ, J.: Česká výslovnostní norma. Praha 1991.
KARLÍK, P. - NEKULA, M. - RUSÍNOVÁ, Z.: Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1996.
SVOBODOVÁ, I. - ŠIMANDL, J. - ČERNÁ, A. - UHLÍŘOVÁ, L.: Na co se nás často ptáte. Praha: Scientia, 2002.
PRAVDOVÁ, M. - SVOBODOVÁ, I:. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014.
HUBÁČEK, J. a kol.: Čeština pro učitele. Vade Mecum Bohemiae, 2010.