HAS: CZECH LANGUAGE I. + II. - PRODUCTIVE LANGUAGE SKILLS - RECEPTIVE LANGUAGE SKILLS
Section outline
-
-
Úterý 9,00- 11,30/ Milan Hrdlička/ Voršilská 144/ učebna 322
Tuesday/ Milan
--------------------------------------------------------
Čtvrtek 9,00-11,30/ Martina Slavík Kaushiková/ Voršilská 144/ učebna 322
Thursday/ Martina
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pátek 12,00- 14,30/ Radomila Kotková/ Voršilská 144/ učebna 322
Friday/ Radomila
-
The Česky krok za krokem 1 textbook is designed for instruction on the A1 and A2 levels. It is suitable for students with more serious and longer-term interest in Czech, students from Slavic countries and as a supplement to instruction for university students.
-
Ojedinělý popularizačně-vzdělávací cyklus Akademie věd České republiky. Krátká animovaná videa tematicky zaměřená na vědu a poznání edukační a zábavnou formou přibližují zajímavé jevy z vědní oblasti.
-
-
Zahájení, instrukce pro výuku v zimním semestru
Čechy a čeština, kvíz (PP)
Česká abeceda a výslovnost (PP, přiloženo)
Pozdravy (str, 3, 4 uč), Seznamujeme se, formální x neformální dialog (uč str.5), sloveso být (uč str. 19).
Sloveso být a mít, užitečné fráze, pozdravy
-
Úvod do studia
L1: abeceda, výslovnost, základní fráze (představení se, poděkování, užitečné otázky)
Učebnice str. 7-12
PS str. 5
-
Radomila Formální a neformální dialogy, sloveso být a osobní zájmena, sloveso dělat (str. 13 a14). Profese (pg. 16)
HW: 30,32/pg. 11, 35/pg.12 a 39,40/ pg. 13
Learn numbers 1-10 (Textbook pg. 15)
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesa být, mít; dělat - rozumět - pracovat
Čísla 1 - 10; učebnice s. 17/2,5; 18/6; gramatický rod
Slovesa jít, jet, 19/10,11,12,13
DÚ: pracovní sešit 21/25,26,27,28
-
Opakování lexika z L1 a L2, konjugace sloves (být, mít, dělat, mluvit, vidět, vědět, bydlet, pracovat, rozumět), slovesa jet x jít, gramatický rod, orientace ve městě
učebnice str. 20
PS str. 18
DÚ: PS 18/14,15
-
Lekce 2 - Opakování adverbia lokalita: Kde je to? Procvičování slovesa. Čtení Email. str. 21 (+ 3/22)
Dú WB 17, 18/19 , TB 4,5/22
(Alternative- writing answer the questions from PP Lekce 2(slide 15), slovesa - send by e-mail)
-
Kontrola DÚ
L2 PS 26/47,48,50; učebnice 23/1-3; opakování - konjugace, užitečné fráze
L3 Jídlo a pití - s. 25
mluvnický rod 26/6, 8
DÚ - pracovní sešit 28/4,8
-
supl M. Hrdlička
kontrola DÚ (dokončení L2 v PS)
opakování sloves (vl. materiály), adverbia místa (orientace)
učebnice L3, s. 26/5-7 - gramatický rod, shoda demonstrativa - adjektiva - substantiva; PS: 27/1,3
DÚ: napsat prezentaci sebe sama
-
Kontrola DÚ (PS 27/1,3)
Učebnice 26/6,8 - shoda v rodě (ten - dobrý, ta - dobrá)
Slovesa 4. třídy (číst, psát, pít...) - 29/12,13
Pracovní sešit - s. 28/4,5,6,8
Opakování časování sloves
DÚ: učebnice 29/14,15
-
Kontrola DÚ
Pracovní sešit: 35/33,34; 36/36-39; 37/43; 38/44-46
Opakování akuzativu singuláru, fráze se slovesem mít (s. 31)
Učebnice s. 33/2,3,4
Komunikační aktivity
DÚ: PS 39/1,2,5,6
-
1. kontrola DU - PS 40/7,8,9
2. opakování téma rodina
3. sloveso jmenovat se, přivlastňovací adjektiva, jaký/ jaká/ jaké
4. DU - PS 41+42 celá strana; U 37/6
-
Lekce 2 - rodina opakování slovní zásoby, procvičení posesivní zájmena a adjektiva. Akuzativ (str. 38)
Dú 14/38, 32,33/45, 36-38/46 a 41, 42/47.
-
Kontrola DÚ
Opakování - konjugace / deklinace - akuzativ / komunikační aktivity (vlastní prezentace; můj den
Učebnice s. 39 - číslovky
PS - s. 48, 49, 50
DÚ - cvičení na slovesa (vl. materiál)
-
Lekce 5 - SZ, denní program, Poslech CEx1 (dělám často x nedělám nikdy), rád dělat, rozdíl rád dělat a mít rád, adverbia času (str.42 a 43), Dú 20-22/35, 23-25/36 a 40/59.
-
Kontrola DÚ
učebnice L5 - s. 42, 43, 44
pracovní sešit L5 - 51
DÚ: PS 54/15-17
kom. aktivity (vl. materiály)
-
Lekce 5 - modální slovesa (str. 46), Dopis pro Marinu (str. 47)
Dú: PS 47/ str. 61 a 55,56/ 62
učebnice 6/ 46 - 6 vět with od/do
-
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesa at/ovat/et-it/
Opakování - dny v týdnu, číselné výrazy
Opakování - akuzativ singuláru (substantiva, adjektiva)
Čtení, poslech (vl. materiály)
DÚ: Co dělám o víkendu (10 vět)
-
Kontrola DÚ
Opakování - slovesné třídy; akuzativ; výraz mám rád - dělám rád
četba textů, konverzace, poslech
DÚ - Já a jídlo (10 vět)
-
Kontrola DÚ
Četba textů, konverzace
Odpovědi na otázky; poslech
Gramatika - časování, skloňování (akuzativ singuláru), shoda substantiv a adjektiv
DÚ - doplňování slovesných tvarů (vl. materiál)
-
Lekce 6 minulý čas Co jsi dneska dělal?- tvoření forem MČ. Procvičení forem MČ ve 3. osobě (str. 49 a 50). Poslech (Česky prosím- Co dělal Omar, co dělala Eva? + T/F cvičení). Slavní lidé 1/55, poslech + konverzace.
Domácí úkol: PS 4,5, 7/63 a 8,10/64, 13/65
-
-
Kontrola DÚ
Poslech (dialogy)
Opakování gramatiky - slovesné časy - prézens, préteritum, akuzativ, lokál sg. (PS s. 68-71)
Konverzace
DÚ - opakování L 1-6, esej Co dělám tento týden / Co jsem dělal tento týden
-
Lekce 6, minulý čas. Poslech (typický domácí dialog 2), tvoření otázek. Časové výrazy (Nejdřív, pak...) Psaní - Můj krásný den.
-
České tradiční svátky - Vánoce. Poslech Ája a Vánoce. Cvičný text gramatika. Zrození Maxipsa Fíka + procvičení sloves.
-
Opakování - slovesa přítomný i minulý čas, prepozice, posesivní zájmena, porozumění textu. Moje dopoledne.
-
Oral Test Pairs:
Students Pairs for Speaking Exam:
1. Natsuki x Nikorai
2. David x Dillon
3. Kuanysh x Nicolas
4. Brigid x Alfreda
-
Students Pairs for Speaking Exam:
Natsuki x Nikorai
David x Dillon
Kuanysh x Nicolas
Brigid x Alfreda
-
-
Učebnice 57/1-5, 68/8,9 59/1,3,6 (byt, bydlení, vybavení bytu); cvičebnice 75/1,3 76/7, 77/8
Opakování - časy, konverzace
DÚ 77/9-12
-
Lekce 7, akuzativ plurálu, Hledáme ubytování (s.62 PS s. 81 a 82).
Řadové číslovky, datum (s. 63)
Dú: uč. 11/s. 63, PS: 34/s. 83 + 40, 41/84 + cvičení na ak. pl. - scan
-
Kontrola DÚ
Lekce 8 - budoucí čas (složené futurum), učebnice 66/5-10, 67 - četba textu, odpovědi na otázky (67/1-3), 68/5,6 (prepozice místa), 69/7
cvičebnice: 87/4,5 88/6-9 89/10111
DÚ - 69/10 napsat 10 vět
-
Dokončení lekce 8 (str. 71 a příslušná cv. v PS. Futurum a prepozice do, na, k. MOje dopoledne (procvičení deklinace).
Dú: str. PS 93 a 94
Text: Plán na perfektní víkend (80 slov) - Pro Radomilu (čtvrtek)
-
L9 - lidské tělo
kontrola DÚ, poslechová cvičení (73/2,4; 74/1,2; 75/1-3); gramatika - osobní zájmena v dativu a v akuzativu
cvičebnice: 99/4, 100/5-9, 101/10, 102/18-22, 103/23-25
DÚ: 103/27 (náležité řazení částí dialogu)
-
Lekce 9. V lékárně. Prepozice na, za, pro. Procvičení dialogů u lékaře (Czech express 2). Čtení: Jana je nemocná. Česká manžellka - prepozice.
-
Summer Week 3- radomila- náhradní lekce
Lekce 10. Místo, kde bydlíme (čtení, str. 81). Prepozice s genitivem (s. 82). Genitiv singuláru, procvičení tvarů. Procvičování prepozic. (Alf)
Dú PS: 4/111. 9/111 a str. 113
-
Kontrola DÚ
učebnice L10 - koncovky genitivu a akuzativu a jejich užití (s. 81, 82, 83, 85), poslechy textů
cvičebnice s. 111-113
DÚ: CV 113/14,15
-
DOKONČENÍ lEKCE 10, Opakování L 7-10. Cvičné čtení a poslech, opakování gramatiky.