Section outline

  • 1) Rozhodněte, kdy se jedná o prázdný pojem. Popište situaci, kdy jste se s takovým pojmem setkali v mateřské škole.

    2) Jak to zařídíte, aby došlo u konkréta (nikoli unika) k prvnímu zobecnění. Doložte na příkladu např. u slova hrneček.

    3) V čem spočívá rozdíl mezi model a příklad, model a reprezentant?

    4) Podle čeho poznáte, že pojem číslo (přirozené)/ koule je již relativně zralý u daného dítěte pro jeho vstup do školy?

    5) Co dítě u čísla při vstupu do školy vědět nemusí a proč?

    6) Je možné, aby se u dvou dětí lišily představy ke slovu : a) rovně, b) mezi, c) dole? Proč ano/ne?

    • 1) Popište rozdíly a) pojem /slovo; b) slovo/termín; c) termín/pojem.

      2) V čem spatřujete rozdíl mezi: Tvar a geometrický útvar (na čem záleží, na čem nezáleží)

      3) Uvažujte o významech slova: velikost (když nedovedete vysvětlit různé významy, uveďte aspoň popis různých kontextů)

      4) Co si představujete pod pojmem shodná rozložitelnost (ilustrujte na aktivitách v mateřské škole)? K čemu je to dobré?

      5) Jak souvisí čára - topologie - celek  a jeho části? Uvažujte v rámci RVP PV.