Section outline

    • Pokuste se prostudovat co nejvíce zdrojů níže + další, které Vám přijdou přínosné vzhledem k tématu (např. metodické podpory na webu METY apod.).

      CÍL: Vybrat si několik jazykových nebo řečových jevů a mít jasnou představu, jak by vypadala jejich prezentace u konkrétních neslyšících žáků a jak by se lišila od prezentace užívané ve výuce češtiny jako mateřského jazyka, popř. i jako cizího jazyka u žáků/studentů, kteří slyší. Vybírejte si jiné jevy než "provařený" pádový systém. Vymyslete něco nového, vystupte ze své komfortní zóny.

    • ČERVINKOVÁ, I. Stavba slova v učebnicích českého jazyka pro ZŠ pro neslyšící a ZŠ pro žáky se zbytky sluchu. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 146–153.

    • HRDLIČKA, M. Cizí jazyk čeština. Praha: ISV, 2002.

    • HRDLIČKA, M. Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka (K prezentaci gramatiky českého jazyka v učebnicích češtiny pro cizince).  Praha: Karolinum, 2009.

    • HRDLIČKA, M. Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.

    • HRDLIČKA, M. Předložky ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Praha: Karolinum, 2000.

    • JANÍKOVÁ, V. Osvojování cizojazyčné slovní zásoby. Brno, 2005, s. 128–129.

    • MAŠÍN, J. Pragmalingvistika a osvojování češtiny jako cizího jazyka. Praha: FF UK v Praze, 2015.

    • MRKVIČKOVÁ, I. Kategorie pádu jako problém aplikované lingvistiky. Disertační práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2006. VELMI ZAJÍMAVÁ PRÁCE, ZVL. Z HLEDISKA PREZENTACE PÁDOVÉHO SYSTÉMU VIZUÁLNÍ CESTOU