Section outline

  • Obsah bloku:

    Hodnocení jako jeden z motivačních činitelů. Typy hodnocení. Funkce a druhy jazykových testů.

     

    Klíčová slova: kontrola, hodnocení, funkce hodnocení, test

     

    Prostudujte si následující kapitoly knih

    Rozboudová – Konečný, 2021a, s. 121-129 (Контроль и оценка процесса обучения русскому языку)

     

    Otázky k diskusi:

    Jaké jsou základní funkce kontroly a hodnocení žáků?

    Jaká pravidla hodnocení je nutno dodržovat?

    Co vše by měl učitel hodnotit?

    Jak se odlišuje kontrola a hodnocení jazykových prostředků a řečových dovedností?

    Jaké jsou základní typy hodnocení? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Jak je uplatňovat ve výuce ruského jazyka?

    Jaký má význam formativní hodnocení?

    Co je Evropské jazykové portfolio?

    https://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/evropske-jazykove-portfolio

    https://ejp.rvp.cz/

    Jak využít Standardy pro základní vzdělávání: Další cizí jazyk: Ruský jazyk při kontrole a hodnocení žáků? (http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/co-znamenaji-standardy-pro-zakladni-vzdelavani)