5. Hodnocení žáků
Section outline
-
Obsah bloku:
Hodnocení jako jeden z motivačních činitelů. Typy hodnocení. Funkce a druhy jazykových testů.
Klíčová slova: kontrola, hodnocení, funkce hodnocení, test
Prostudujte si následující kapitoly knih
Rozboudová – Konečný, 2021a, s. 121-129 (Контроль и оценка процесса обучения русскому языку)
Otázky k diskusi:
Jaké jsou základní funkce kontroly a hodnocení žáků?
Jaká pravidla hodnocení je nutno dodržovat?
Co vše by měl učitel hodnotit?
Jak se odlišuje kontrola a hodnocení jazykových prostředků a řečových dovedností?
Jaké jsou základní typy hodnocení? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Jak je uplatňovat ve výuce ruského jazyka?
Jaký má význam formativní hodnocení?
Co je Evropské jazykové portfolio?
https://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/evropske-jazykove-portfolio
Jak využít Standardy pro základní vzdělávání: Další cizí jazyk: Ruský jazyk při kontrole a hodnocení žáků? (http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/co-znamenaji-standardy-pro-zakladni-vzdelavani)