Section outline

  • KROK 1
    Zhlédněte videozáznam vyučovací hodiny na téma „Středověká společnost“. Vyučovací hodina byla natočena ve 4. třídě v hodině vlastivědy u paní učitelky Petry Šubrtové na ZŠ Petřiny – sever.

    KROK 2
    Stáhněte si záznamový arch, který vám nyní nabízí tři možné aspekty, skrze které lze sledovat výuku – výukové cíle, zařazení učebních činností učitelem a pozorování výuky z hlediska žáka.  

    KROK 3
    Na základě pozorování hodiny zkuste odvodit a do archu zapište:
    * Vlastními slovy se pokuste zformulovat velké myšlenky (generalizace), které si měli žáci v souvislosti s učivem o středověké společnosti osvojit (při formulování velké myšlenky vycházejte z přenášky paní doc. Staré).
    * Paní učitelka Petra se pokouší s žáky vyvodit velké myšlenky (generalizace) v závěru vyučovací hodiny. Proč tuto činnost zařadila na závěr hodiny a jak to s žáky „dělá“?
    * Značnou část vyučovací hodiny žáci podrobně zkoumali konkrétní fakta o životě nejrůznějších lidí žijících ve středověké společnosti (kněžna, žebrák, mnich…). Jaký význam z hlediska vyvozování velkých myšlenek (generalizací) tato část vyučovací hodiny a fáze učení pro žáky měla?

    KROK 4 - PRO DOBROVOLNÍKY
    Kdo má chuť může se v pozorovacím archu zaměřit během svého přemýšlení také na čtvrtý a pátý aspekt výuky (blíže viz pozorovací arch).

    KROK 5
    Vyplněný pozorovací arch vložte do Moodle.