ÚKOL 1 - Velká myšlenka
Section outline
-
KROK 1
Zhlédněte videozáznam vyučovací hodiny na téma „Středověká společnost“. Vyučovací hodina byla natočena ve 4. třídě v hodině vlastivědy u paní učitelky Petry Šubrtové na ZŠ Petřiny – sever.KROK 2
Stáhněte si záznamový arch, který vám nyní nabízí tři možné aspekty, skrze které lze sledovat výuku – výukové cíle, zařazení učebních činností učitelem a pozorování výuky z hlediska žáka.KROK 3
Na základě pozorování hodiny zkuste odvodit a do archu zapište:
* Vlastními slovy se pokuste zformulovat velké myšlenky (generalizace), které si měli žáci v souvislosti s učivem o středověké společnosti osvojit (při formulování velké myšlenky vycházejte z přenášky paní doc. Staré).
* Paní učitelka Petra se pokouší s žáky vyvodit velké myšlenky (generalizace) v závěru vyučovací hodiny. Proč tuto činnost zařadila na závěr hodiny a jak to s žáky „dělá“?
* Značnou část vyučovací hodiny žáci podrobně zkoumali konkrétní fakta o životě nejrůznějších lidí žijících ve středověké společnosti (kněžna, žebrák, mnich…). Jaký význam z hlediska vyvozování velkých myšlenek (generalizací) tato část vyučovací hodiny a fáze učení pro žáky měla?KROK 4 - PRO DOBROVOLNÍKY
Kdo má chuť může se v pozorovacím archu zaměřit během svého přemýšlení také na čtvrtý a pátý aspekt výuky (blíže viz pozorovací arch).KROK 5
Vyplněný pozorovací arch vložte do Moodle.-
Založte si zde prosím vlákno pod svým jménem a vložte zpracovaný úkol - záznam z pozorování hodiny/reflexi.