Internetové zdroje
Section outline
-
-
Pracujte s vokabulářem podle pokynů ze semináře:
1) Promyslete zařazení vhodné audionahrávky pro starší žáky
https://vokabular.ujc.cas.cz/moduly/audio/
2) Promyslete motivační zařazení rukopisné ukázky do výuky
https://vokabular.ujc.cas.cz/moduly/mluvnice/
3) Promyslete didaktické možnosti při vyhledávání starých českých slov
-
Promýšlejte možnosti práce s databází
1) při svém dalším celoživotním vzdělávání
2) při motivační práci se staršími žáky
-
V návaznosti na práci v semináři v breviářích dostupných z databáze Manuscriptorium vyhledejte podle popisu památky dva zápisy tzv. Kunhutiny modllitby a pokuste se je porovnat a přečíst. Zamyšlete se nad možným didaktickým využitím památek:
1) http://www.manuscriptorium.com/apps/main/index.php?request=request_document&docId=rep_remake109
2) http://www.manuscriptorium.com/apps/main/mns_direct.php?docId=set20060203_21_7Výše uvedené zápisy se pokuste transliterovat a transkribovat (od prvního verše po ..."popa všelikého"). Navzájem je porovnejte po stránce obsahové, grafické a hláskové.
-
V katalogu vyhledejte digitalizovanou podobu Bible kralické.
Uvažujte, jakým způsobem můžete zařadit památku do výuky
- z hlediska kulturního rozhledu žáků
- z hlediska motivačního
- z hlediska znalosti památky
-