Section outline

    • Článek Historická mluvnice ve výuce budoucích bohemistů a budoucích učitelů na Pedagogické fakultě UK - základní a výchozí studie.

      Úvodu semináře obsahuje odpovědi na evokační otázky, doprovázené výkladem vedoucí semináře:

      Paní učitelko, pane učiteli,

      proč Vlado, který sedí vedle mě, píše dopis kamarádce takovým divným písmem? Proč nepíše jako my?

      proč se ve slově bít/být píše jednou měkké i a jednou tvrdé y, když vyslo-vujeme obě slova stejně?proč vlastně máme vyjmenovaná slova?

      proč píšeme na začátku slova ú a uprostřed slova ů, když obě ú/ů vyslovu-jeme úplně stejně?proč se v této písničce zpívá Dú Valaši, dú? Proč tam není Jdou (dou)?

      proč je 1. pád pes a 2. pád bez psa? Proč není bez pesa?

      proč po nás chcete, abychom říkali třeba My bychom chtěli jet na výlet, když stejně všichni říkají My bysme chtěli jet na výlet?

      proč jste mi v článku do školního časopisu opravila větu Před dvěmi dny naše třída vystupovala na vánoční besídce?

      a proč vlastně mluvíme jinak doma a jinak ve škole?