3. Výzkumy znalostí M
Section outline
-
Mezinárodní testování
Pro mezinárodní testování v matematice PISA a TIMSS zjistěte:
a) jejich cíl, b) cílovou skupinu, c) povahu použitých úloh, d) výsledky českých žáků.
Soustřeďte se na výsledky žáků 2. stupně. Informace najdete na webu http://www.csicr.cz/.Přečtěte si článek M. Rendla a N. Vondrové: Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007. BUĎTE PŘIPRAVENI O NĚM MLUVIT NA PRVNÍM SPOLEČNÉM SETKÁNÍ.
Testování v ČR
Prostudujte si zadání a výsledky jednotných přijímacích zkoušek na osmiletá gymnázia a čtyřleté střední školy v posledním zveřejněném roce na stránce www.cermat.cz. Vyberte minimálně tři úlohy, které vám přijdou něčím zajímavé A NAHRAJTE JE DO MOODLE (STAČÍ NAPŘ. PRINTSCREEN OBRAZOVKY). Seznamte se i s formátem a průběhem zkoušek.
Proveďte totéž pro maturitní zkoušky. Vybrané úlohy buďte připraveni diskutovat na semináři.
Prostudujte si některé výsledky národních srovnávacích zkoušek autorek E. Lesákové a E. Řídké. BUĎTE PŘIPRAVENI O NICH MLUVIT NA PRVNÍM SPOLEČNÉM SETKÁNÍ.
-
NAHRAJTE MINIMÁLNĚ TŘI ÚLOHY Z ŠETŘENÍ PISA A/NEBO TIMSS, KTERÉ VÁS ZAUJALY. NEZAPOMEŇTE POZNAMENAT, Z JAKÉHO ŠETŘENÍ A Z JAKÉHO ROKU ÚLOHY JSOU. DÁLE ÚLOHY KOMENTOVAT NEMUSÍTE, BUĎTE PŘIPRAVENI O NICH DISKUTOVAT NA SEMINÁŘI.
-
NAHRAJTE MINIMÁLNĚ TŘI ÚLOHY Z JPZ A/NEBO STÁTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY, KTERÉ VÁS ZAUJALY. NEZAPOMEŇTE POZNAMENAT, Z JAKÉHO ROKU ÚLOHY JSOU A PRO JAKÝ ROČNÍK JSOU ZAMÝŠLENÉ.
DÁLE ÚLOHY KOMENTOVAT NEMUSÍTE, BUĎTE PŘIPRAVENI O NICH DISKUTOVAT NA SEMINÁŘI.
-