Section outline

  • V rámci alternativní praxe shlédněte videozáznam vyučovací hodiny z matematiky na téma "Zlomky", kterou naleznete na:

    Pro dokreslení kontextu je k videu přiložena také příprava vyučovací jednotky (může být pro vás také inspirativním podnětem v oblasti formulování výukových cílů).

    Stěžejním úkolem je zaznamenat své postřehy související s problematikou induktivního a deduktivního postupu ve výuce:
    1. Po shlédnutí videa rozhodněte, zda je v hodině uplatněn induktivní nebo deduktivní postup.
    2. S oporou o konkrétní situace z výuky uveďte dva až tři argumenty, o které své rozhodnutí opíráte.
    3. Jak by podle vás vyučovací hodina vypadala, pokud by v hodině byl uplatněn druhý z postupů?
    4. Své postřehy zaznamenejte formou reflexe a vložte pod své vlákno do diskusního fóra.
    5. Ve fóru poskytněte komentář/zpětnou vazbu k reflexi jedné své spolužačky, jejíž příspěvek nebyl doposud komentován (Souhlasíte s postřehy? Proč? Čeho jste si ještě všimli? Co by se k tomu dalo ještě doplnit? apod.).

    Komentář k úkolu_PH
    Přeji hezký den,
    děkuji za všechny odevzdané úkoly a vaše vzájemné komentáře. Jsem ráda, že společná práce a komunikace v Moodle hezky funguje! Vaše texty i vzájemné reakce jsem pročetla. Správně jste odhalili induktivní přístup. V mnoha ohledech se ve svých reflexích shodujete. Oceňuji i vaše další postřehy, které uvádíte (týkají se například využití učebních pomůcek, komunikace se žáky a jejího případného vlivu na klima ve třídě). Doufám, že pro vás byla hodina dalším inspirativním příkladem dobré praxe :-) Napříč všemi reflexemi by se dalo konkrétněji zamyslet nad tím, jak by vyučovací hodina na dané téma byla naplánována a realizována v případě uplatnění deduktivního přístupu (Jak by konkrétně mohla vypadat příprava na vyučovací hodinu?).
    S pozdravem
    Petra Horská