Section outline

  • 1) ROZLIŠUJEME PŘIŘAZOVÁNÍ: A) PROSTÉ ZOBRAZENÍ (pro mozek nejjednodušší); b) ZOBRAZENÍ;  c) PŘIŘAZENÍ V UŽŠÍM SLOVA SMYSLU (nejobtížnější, inverzní k b).

    Prostudujte v knížce Přeedmatematické činnosti.

    2) Pokud je přiřazení cílem, stojí ve většině případů na znalostech,.

    Někdy tomu tak není: pokud není součástí vyučovacího procesu (to je pes - ukážeme na psa a přiřadíme mu my dospělí slovo jako označení; dítě reprodukuje, onopřiřazení je pouhou součástí repetice, není to proces, který by dítě spontánně a vědomě užilo).

    3) Přiřazení může být jen součástí složitějšího myšlenkového postupu v rámci metody řešení, komunikace;  např. u třídění dítě objekty s využitím zadaného vztahu porovnává a pak zařazuje do tříd rozkladu, což je vlastně přiřazování. Víte, který druh?

    4) Najděte v didaktických materiálech takové aktivity, ve kterých je přiřazování:

    a) nástrojem řešení (cvičí se v přiřazování; je tedy cílem);

    b) součástí další metody řešení kromě třídění.