Skip to main content
Side panel
DL 1
Home
Calendar
Support
User support
GDPR
More
English (en)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
You are currently using guest access
Log in
DL 1
Home
Calendar
Support
Collapse
Expand
User support
GDPR
Expand all
Collapse all
Open course index
Faculty of Arts
Institute of Greek and Latin Studies
Teaching Latin language and literature for secondary schools
Didaktika latinského jazyka
Téma 8: Obecné lingvodidaktické otázky
Téma 8: Obecné lingvodidaktické otázky
Section outline
◄
Téma 7: Analýza zahraničních učebnic; zhodnocení pozitiv a negativ
►
Téma 9: Syntaktická analýza a její využití při výuce latiny
Select activity Klasické vzdělání a rozvoj osobnosti
Klasické vzdělání a rozvoj osobnosti
File
Completion
Students must
Mark as done
Select activity Formal Linguistics and the Teaching of Latin: Theoretical and Applied Perspectives in Comparative Grammar
Formal Linguistics and the Teaching of Latin: Theoretical and Applied Perspectives in Comparative Grammar
URL
Completion
Students must
Mark as done
Select activity Reading Latin as Latin. Some Difficulties and Some Devices
Reading Latin as Latin. Some Difficulties and Some Devices
File
Completion
Students must
Mark as done
Select activity Read Like a Roman: Teaching Students to Read in Latin Word Order
Read Like a Roman: Teaching Students to Read in Latin Word Order
URL
Completion
Students must
Mark as done
Select activity Osvojování druhého jazyka
Osvojování druhého jazyka
File
Completion
Students must
Mark as done
◄
Téma 7: Analýza zahraničních učebnic; zhodnocení pozitiv a negativ
Jump to...
Main course page
General
Nahrávky mikrovyučování
Latina a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Studentské práce
Materiály pro studenty učitelství
Téma 1: Smysl výuky latiny a latinské literatury
Téma 2: Situace didaktiky klasických jazyků v dnešním světě
Téma 3: Latina v RVP a ŠVP, SERR a jeho (ne)využití při výuce latiny
Téma 4: Cíle výuky latiny na SŠ
Téma 5: Metody výuky latiny
Téma 6: Analýza tuzemských učebnic; zhodnocení pozitiv a negativ
Téma 7: Analýza zahraničních učebnic; zhodnocení pozitiv a negativ
Téma 8: Obecné lingvodidaktické otázky
Téma 9: Syntaktická analýza a její využití při výuce latiny
Další materiály
►
Téma 9: Syntaktická analýza a její využití při výuce latiny