Sledování videonahrávek - moderace nad žákovskými výkony
Section outline
-
Tento semestr pozornost zaměříme na videonahrávky z výuky literatury na střední odborné škole a na gymnáziu.
Videonahrávka ze střední odborné školy se zaměřuje na výuku poezie. Při jejím sledování si budeme všímat toho, jak chorálové čtení básně může umocnit zážitek z její četby a jak metoda poslední slovo patří mně může pomoci žákům lépe proniknout do smyslu básně. Nejprve si ovšem obě metody vyzkoušíme, abychom následně mohli reflektovat přínosy a případná úskalí obou způsobů čtení, ocenit výkony žáků atd.
Videonahrávka z gymnázia ukazuje, jak lze žáky pomocí jednoduchého nástroje vést k systematické literárně teoretické analýze prozaického díla pocházejícího z 19.století. Společně opět prodiskutujeme přínosy a úskalí tohoto nástroje.